تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر : 146627

اجرایی شدن ترمیم حقوق کارگران از نیمه دوم سال

اجرایی شدن ترمیم حقوق کارگران از نیمه دوم سال
در همایش توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی‌فرد، از برنامه‌های جدید دولت برای ترمیم حقوق کارگران و بهبود وضعیت تشکل‌ها خبر داد.

به گزارش شهر بورس، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در همایش توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی به اهمیت نقش تشکل‌های مردمی در تحقق اهداف و برنامه‌های دولت اشاره کرد. وی گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان حلقه واسط بین دولت و جامعه، نقش اساسی در مدیریت امور و کاهش مشکلات کارگری دارند. رعیتی‌فرد با تأکید بر نیاز به اصلاح و بهسازی مقررات مربوط به تشکل‌ها افزود: در سه سال گذشته، تلاش کرده‌ایم تا با افزایش مشارکت تشکل‌ها، ضعف‌ها را مدیریت کرده و همکاری‌ها را تقویت کنیم.

کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم از کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری خبر داد. وی اظهار کرد: تعداد مقرری‌بگیران از ۲۴۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته است. رعیتی‌فرد همچنین از کاهش حوادث شغلی با همکاری تشکل‌ها و تسریع در رسیدگی به دعاوی کارگری خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دولت سیزدهم افزود: در دولت شهید رئیسی، برای اولین بار کانون بازنشستگان در هیأت امنا حضور داشته و این روند نشان‌دهنده تقویت نقش تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان است. رعیتی‌فرد همچنین از کاهش تعداد بنگاه‌های دارای معوقات حقوقی و افزایش نظارت بر تشکل‌ها در این مدت خبر داد.

نقش تشکل‌ها در کاهش مشکلات کارگری

در ادامه این همایش، سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، از ایجاد پلتفرم کارگری ملی خبر داد و اظهار کرد: با این پلتفرم توانستیم تعداد کارگران و میزان دریافتی و بیمه آنها را بدون هزینه اضافی شناسایی کنیم. وی همچنین به آموزش ۱۰ هزار کارگر ساختمانی برای اولین بار در کشور اشاره کرد.

آرش فراز، دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران، نیز از نبود فرصت گفت‌وگوی مستقیم با وزیر کار گلایه کرد و داوود آدینه، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی، بر اهمیت جلسات آموزشی و کارشناسی تاکید کرد و از وزیر کار جدید خواستار تغییر روندهای موجود شد.

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ