شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر : 8064

سخنگوی دولت تایید کرد؛

یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در جهت پایداری بازار بورس قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، علی ربیعی بخشی از در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه «ابهامات سپرده گذاری یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار رفع شده است» گفت:‌ این سپرده گذاری از ابتدای هفته بعد انجام خواهد شد که موجب پایداری بازار سرمایه و بورس خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، علی ربیعی بخشی از در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه «ابهامات سپرده گذاری یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار رفع شده است» گفت:‌ این سپرده گذاری از ابتدای هفته بعد انجام خواهد شد که موجب پایداری بازار سرمایه و بورس خواهد شد.

وی با بیان این که موضوع بورس در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بررسی شد گفت: از سال ۹۴ مصوبه ای وجود داشته که صندوق توسعه ملی یک درصد از دارایی‌های خود را در صندوق تثبیت بازار سپرده گذاری کند، تاکنون ابهام داشت و این کار انجام نشده بود و به همین دلیل هم تاکنون انجام نشده است و اخیرا ابهامات رفع شد و از ابتدای هفته آینده این سپرده گذاری انجام می‌شود و کارشناسان معتقدند این اقدام موجب پایداری بازار بورس می شود.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز تصمیاتی اتخاذ شد که پشتوانه‌های خوبی خواهد داشت؛ در این جلسه به برخی گلایه‌ها نسبت به حضور حقوقی ها اشاره شد؛ حقوقی‌ها متناسب با ضوابط شواری عالی بورس موظف هستند حداکثر همکاری را انجام داده و به این ضوابط عمل کنند تصمیمات قاطعی گرفته شد که تاثیراتی در بازار خواهد داشت.

ربیعی افزود: شورای عالی بورس همه تحولات را تحت نظر دارد و همین پنجشنبه جلسه فوق العاده گذاشتند که این‌ها را بتوانند برخی از عرضه‌ها را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید:
واعظی: دولت در بورس دخالت نمی‌کند
روحانی: مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند/ مردم نگاه کوتاه مدتی نداشته باشند
واکنش بورس به اظهارات همتی چیست؟

حمایت از بازار سرمایه سیاست دولت است

وی با تاکید بر این که «حمایت از بازار سرمایه سیاست دولت است» گفت: فراز و نشیب بخشی از ذات بازار بورس است. نگاه دراز مدت به بورس را توصیه می کنیم. سهامداران در کوتاه مدت از مشاوران خوب استفاده کنند. برخی از رقبا برای زمین زدن دیگران مطالب روانی را منتشر می کنند که نباید به این موارد توجه شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: وجود فراز و نشیب در بورس تفاوت اصلی سرمایه گذاری در بازار بورس و بانک است؛ تجربه تاریخی نشان می‌دهد منحنی بورس در درازمدت با ثبات بوده است؛ افرادی که با ثبات در بورس حضور داشته‌اند از این مسائل آگاهی دارند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان این که وزیر امور اقتصادی و دارایی مسائل بورس را با جدیت پی گیری می‌کند، تصریح کرد: مسئله بورس مورد توجه دولت است زیرا پایداری بورس به اقتصاد کشور، کنترل تورم و سرمایه گذاری‌های جدید کمک می‌کند.

ربیعی یادآورشد: از همه صاحب نظران، رسانه‌ها و کارشناسان حوزه بورس و اقتصاد و بازار سرمایه تقاضا می‌کنم علاوه بر نقدهای درستی که انجام می دهند به پایداری و ثبات بورس کمک کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان