شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۲۷
کد خبر : 50452

گرانی خودورهای دوگانه سوز در راه است؟

گرانی خودورهای دوگانه سوز در راه است؟
آمارهای وزارت صنعت معدن و تجارت نشان می دهد که تولید خودروهای دوگانه سوز کاهش یافته است. با این موضوع آیا دوگانه‌سوزها گران می‌شوند؟

به گزارش شهر بورس، وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارشی اعلام کرد که سال گذشته تنها ۱۲‌هزار و ۳۹۶ دستگاه خودروی دوگانه‌سوز سواری در کشور به تولید رسیده است. یعنی نسبت به سال ۹۹ افت ۵۰‌ درصدی تولید. البته این خودروهای دوگانه‌سوز محصول شرکت خودروسازی ایران‌خودرو بود و سایر خودروسازی‌های کشور محصولی دوگانه‌سوز تولید نکردند. حال سوال پیش می آید که با این وضع گرانی خودورهای دوگانه سوز در راه است؟

گرانی خودورهای دوگانه سوز در راه است؟

البته سال گذشته رئیس‌جمهور از ایران‌خودرو بازدیدی سرزده کرد و دستوراتی داد. این دستورات برای ارتقای کیفیت و پیشرفت صنعت خودروسازی بود که خودروسازان موظف هستند آنها را اجرا کنند.

برای مثال شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد تولید برخی محصولات خود را در سال ۱۴۰۱ متوقف و خودروی جایگزینی به بازار عرضه می‌کند. ایران‌خودرو نیز اعلام کرد که دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ را در سال ۱۴۰۱ از خط تولید خارج می‌کند.

ایران‌خودرو همچنین از تولید هفت خودروی جدید و فیس لیفت برای جایگزینی محصولات خود خبر داد. اما کارشناسان معتقدند که تحقق وعده تولید و عرضه هفت خودروی جدید بسیار دشوار است و در نهایت این خودروساز تا پایان سال می‌تواند سه خودرو تولید و به بازار عرضه کند.


بیشتر بخوانید: پیش فروش ایران خودرو از امروز آغاز می شود


آیا دوگانه‌سوزها گران می‌شوند؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به طور کل در هر کالایی که در بازار عرضه آن کاهش یا متوقف شود، اختلاف و افزایش قیمتی پیدا می‌کتد.

او توضیح داد: هنگامی که تعداد یک محصول در بازار کم باشد، فروشنده آن محصول را به خریداری می‌فروشد که بالاترین قیمت را بپردازد. در نتیجه ممکن است خودروهایی که تولید آن کم و یا متوقف باشد مسیر افزایشی را در پی بگیرد.


بیشتر بخوانید: اعلام زمان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران ادامه داد: از آنجا که خودرو در کشور یک کالای ضروری است احتمال نوسان قیمتی آن بیشتر از سایر کالاها است.

منبع : تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان