شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 45449
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کسب ۲۴ درصد بازدهی مازاد نسبت به شاخص بسته هستند

کسب ۲۴ درصد بازدهی مازاد نسبت به شاخص

کسب ۲۴ درصد بازدهی مازاد نسبت به شاخص

صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد “مدیر” در طول یکسال گذشته در مقایسه با شاخص کل موفق به کسب ۲۴ درصد بازدهی مازاد شده است.

به گزارش شهر بورس، معصومه میرمحمدی اظهار داشت: خدمات صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد “مدیر” در طول یکسال گذشته در مقایسه با شاخص کل موفق به کسب ۲۴ درصد بازدهی مازاد شده است. این صندوق در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ با مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: بازدهی صندوق از ابتدای تاسیس تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰، ۱۱.۰۳ درصد بوده است در حالی که در همین بازه زمانی بازده شاخص (۱۳.۵۸) درصد منفی بوده است. بازدهی صندوق از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰، ۳.۷۸ درصد و بازدهی شاخص ۱.۷۰ درصد بوده که نشان از انتخاب سهام بنیادی پیشرو و مناسب برای صندوق است.

بیشتر بخوانید:
امکان معامله صندوق های «تنوین» در اسنپ

مدیر صندوق مشاورسرمایه گذاری فاینتک ادامه داد: صندوق مدیریت ثروت با برخورداری از ۹۲ هزار نفر سرمایه گذار، دارای بیشترین تعداد دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری در میان صندوق‌های قابل معامله در بورس است. عمده سهام‌های موجود در پرتفوی صندوق سهام بنیادی هستند که در بازه‌های زمانی میان مدت و بلندمدت سود‌های معقول و قابل قبولی را نصیب سرمایه گذاران خود خواهدکرد.

میرمحمدی یادآور شد: بیشترین سرمایه گذاری صندوق در صنایع با جذابیت بالا برای سرمایه گذاری از جمله محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدنی است. آخرین ترکیب دارایی‌های این صندوق بر اساس صنعت به شرح زیر است: نوع صندوق سهامی و قابل معامله در فرابورس بوده که منطبق بر اساسنامه ۹۶.۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق به سهام اختصاص داده شده است. از آنجایی که مدیریت این صندوق فعال بوده، متناسب با شرایط اقدام به بهینه سازی پورتفوی می‌نماید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان