شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 83427

کدام پیش فروش خودروها مشمول سود مشارکت است؟

کدام پیش فروش خودروها مشمول سود مشارکت است؟
شورای رقابت اعلام کرد که مصوبه ۴۷۳ لازم‌الاجرا است و این مصوبه مشمول قراردادهای خودرویی دارای سود مشارکت نیز می‌شود.

به گزارش شهر بورس، شورای رقابت در نامه‌ای در مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ به دو خودروساز بزرگ کشور اعلام کرد که مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت لازم اجرا است؛ در این مصوبه آمده است: به منظور شفاف‌سازی مصوبات خودرویی شورای رقابت، طی نامه‌ای به دو خودروساز عمده کشور بر اجرای مصوبه ۴۷۳ تأکید شد.

محمود دودانگه، نائب رئیس شورا طی نامه‌ای به شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا پیرو نامه شماره ۸۵۲۵۷ مورخ ۱۴۰۲.۱.۲۶ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: مصوبه جلسه ۴۷۳ شورای رقابت مورخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ دارای اعتبار است و برای شرکت‌های خودروسازی کماکان لازم‌الاجرا  است. لذا آن شرکت‌ها مکلف به رعایت مفاد این مصوبه می‌باشند.

‌شورای رقابت در مرداد‌ سال ۱۴۰۰ طی مصوبه ۴۷۳ اظهار داشت: چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در اینصورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.


قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز برگزار می شود


*قراردادهای خودرویی دارای سود مشارکت نیز مشمول مصوبه ۴۷۳ شورا است

در ادامه نیز شورای رقابت تبصره اصلاحی به مصوبه مذکور الصاق کرد.

در تبصره اصلاحی شورای رقابت که در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شد آمده است: به دلیل رفع ابهامات در نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳، شورای رقابت؛ قراردادهای خودروی دارای سود مشارکت را مشمول مصوبه ۴۷۳ دانست و بر این اساس در این موارد سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.

مرکز ملی رقابت  در پاسخ به شکایات مردمی و رفع ابهامات مطرح شده در خصوص نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳ عنوان کرد: شورای رقابت در جلسه ۵۶۳ خود به این دلیل که در برخی قراردادهای منعقده بین خریداران و خودروسازان سود مشارکت پیش‌بینی شده  است، تبصره‌ای اصلاحی به مصوبه مذکور الحاق کرد.

متن تبصره مصوبه ۴۷۳ به این شرح است: ‌در مواردی که قراردادهای منعقده سود مشارکت پیش‌بینی شده است، اینگونه قراردادها نیز مشمول مفاد مصوبه ۴۷۳ بوده و سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.‌.

براین اساس اجرای مصوبه ۴۷۳ از سوی شورای رقابت برای خودروسازان لازم الاجرا است و با توجه به اصلاحیه این مصوبه قراردادهای خودرویی دارای سود مشارکت نیز مشمول این مصوبه هستند.

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 11 =

سید ایمان وصال سه شنبه , 13 تیر 1402 - 12:15

سلام و خدا قوت قیمت پایه ساینا دوگانه سوز در اسفندماه ۱۴۰۱ که به صورت پیش فروش فروخته شده بود مشخص نشده است .حال باید چگونه متوجه شیم ایا مصوبه ۴۷۳ رو خودروسازان رعایت کردند

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان