شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰:۱۵
کد خبر : 67766

چرا مهاجران ایرانی برنمی‌گردند؟

چرا مهاجران ایرانی برنمی‌گردند؟
با وجود علاقمندی به مهاجرت در اقشار مختلف در کشور تنها یک درصد مهاجران مایل به بازگشت به کشور هستند اما چرا مهاجران ایرانی به کشور برنمی‌گردند؟

به گزارش شهر بورس، موج مهاجرت از کشور از سالها قبل شروع شده اما ظاهرا برخی مسئولان صدای زنگ خطر آن را نشنیده‌اند. اما سوالی که در این میان مهم است این است؛ چرا مهاجران ایرانی برنمی‌گردند؟

گزارش رصدخانه مهاجرت ایرانیان می‌گوید که 60 درصد استارتاپی‌ها میل به مهاجرت دارند. 23 درصد کادر درمان اعلام کرده‌اند که تا سه سال آینده از ایران می‌روند و میل به بازگشت مهاجران ایرانی، تنها یک درصد است.

تجارت‌نیوز در نشست مشترکی که با رصدخانه مهاجرت ایران برگزار کرد در گفتگو با مهمانان این نشست به این سوال جواب داده که چرا مهاجران به کشور بر نمی‌گردند؟


بیشتر بخوانید: راه برطرف کردن وسوسه‌ها، باتوم نیست بلکه تبیین است


در این نشست بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، مرضیه محمودی، سردبیر تجارت‌نیوز، سیمین کاظمی، جامعه‌شناس و محمدحسین قدیری ابیانه استراتژیست و دیپلمات ارشد حضور داشتند.

طبق بررسی‌های سالنامه مهاجرتی ۱۴۰۱، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ میلادی، در اروپا، آمریکای به‌طور متوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیرتوریستی برای ایرانیان صادر شده؛ بر این اساس، بدون احتساب کشور ترکیه، جریان مهاجران ایرانی به این مقاصد سالانه در حدود ۶۵ هزار نفر بوده است.

آخرین گزارش دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (UNDESA) در سال ۲۰۲۱ میلادی، نشان می‌دهد، ایران همچون سال ۲۰۲۰ میلادی در بین ۲۳۲ کشور، رتبه ۵۴ را در مهاجرفرستی دارد. این در حالی است که کشور همسایه یعنی ترکیه، با وجود اینکه یکی از مقاصد اصلی مهاجرت ایرانی‌ها در چند سال اخیر بوده، خود رتبه ۲۱ مهاجرفرستی دارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 15 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان