شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 77530

چرا عابربانک ها پول نو ندارند؟

چرا عابربانک ها پول نو ندارند؟
با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز بازار عیدی دادن هم داغ شده و تقاضا برای پول نو افزایش یافته، اما چرا عابربانک ها پول نو ندارند؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز، بازار عیدی دادن هم داغ شده و تقاضا برای پول نو با افزایش چشم‌گیری مواجه شده است. با وجود اینکه دولت و بانک مرکزی ادعا می‌کنند که اقداماتی را برای پاسخ به این نیاز انجام داده‌اند اما به نظر می‌رسد که این اقدامات کارساز نبوده‌اند. علت کمبود پول نو در عابربانک ها چیست؟

چراکه تداوم مشکل تامین اسکناس توسط بانک‌ها که مدت‌هاست برای مردم دردسرهای بزرگی را ایجاد کرده، باعث شده که متقاضیان پول نو دست به دامن دلالان خیابان منوچهری شوند.

پول نو چند؟

برخی کاربران در فضای مجازی ادعا می‌کنند که کمبود پول نو در بانک‌ها، آنها را به خیابان منوچهری کشانده اما دلالان برای اسکناس تانخورده، قیمت‌های عجیب و غریبی گذاشته‌اند.

توئیت یکی از این کاربران از آن حکایت دارد که هر اسکناس پنج هزار تومانی با قیمت هفت هزار و 500 تومان و هر اسکناس 10 هزار تومانی با قیمت 12 هزار تومانی معامله می‌شود. همچنین قیمت هر اسکناس 50 هزار تومانی در این بازار به 75 هزار تومان هم می‌رسد.

اقدامات بانک مرکزی برای تامین اسکناس نو

فروش پول نو در حالی رونق گرفته که طبق اعلام بانک مرکزی، از 21 اسفند ماه 700 میلیارد تومان پول نو در تهران و 900 میلیارد تومان در شهرستان‌ها عرضه شده است تا نیاز مردم را تامین کند. همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است که این اسکناس‌ها از طریق شعب منتخب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، انصار، پست بانک و اقتصاد نوین توزیع می‌شوند. با این وجود به نظر می‌رسد که عرضه این اسکناس‌ها نیز نتوانسته تقاضای مردم را برطرف کند.


علت کمبود پول نقد در عابر بانک ها چیست؟


پدیده عجیب اسکناس‌فروشی

مشکل کمبود اسکناس نقد در بانک‌ها و عابربانک ها اما به ایام نوروز محدود نمی‌شود و مدت‌هاست که مردم برای برطرف کردن نیازهای روزمره خود با مشکل مواجه شده‌اند.

این مشکلات در ماه‌های اخیر به‌قدری جدی شده‌اند که طبق گزارش‌های دریافتی تجارت‌نیوز، برخی افراد روبه‌روی شعب بانک‌ها اسکناس‌فروشی می‌کنند.

این افراد در ازای فروش هر یک میلیون تومان اسکناس به متقاضیان، یک میلیون و 100 هزار تومان از آنها دریافت می‌کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان