شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
کد خبر : 12537

چالش‌های پیش‌روی بازارگردانی / چرا بازارگردان‌ها از بازار حمایت نمی‌کنند؟

به گزارش شهر بورس، در جریان دو روز آخر معاملات بازار سهام، ناظر بازار پیامی مبنی بر اینکه بازارگردان‌ها الزامی در انجام وظایف خود ندارند منتشر کرد، اما چرا بازارگردان‌ها اقدامی برای جمع کردن صف‌های خرید و فروشنکردند. باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازارگردان‌ها گفت: چالش‌های اصلی بازارگردان‌ها

به گزارش شهر بورس، در جریان دو روز آخر معاملات بازار سهام، ناظر بازار پیامی مبنی بر اینکه بازارگردان‌ها الزامی در انجام وظایف خود ندارند منتشر کرد، اما چرا بازارگردان‌ها اقدامی برای جمع کردن صف‌های خرید و فروشنکردند.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازارگردان‌ها گفت: چالش‌های اصلی بازارگردان‌ها عرضه و تقاضا است و بازارگردان موظف است زمانی که برای سهمی صف خرید تشکیل می‌شود جلوی صف خرید را بگیرد و زمانی که سهم صف فروش است سهم بخرد و نقدشوندگی سهم‌ها را بالا ببرد.

این کارشناس گفت: اتفاقی که در بحث عرضه افتاد این است که سهم‌ها ریزش زیادی داشتند و زمانی که صف خرید می‌شود بازارگردان نباید در این نمادها عرضه کند زیرا سهمی که صلاح زیادی داشته و ارزندگی زیادی دارد نیازی به عرضه بازارگردان ندارد اما زمانی که سهمی رشد کرده و اصلا عرضه ندارد بازارگردان باید وارد عمل شود.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازارگردان‌ها گفت: برخی از شرکت‌ها منابع کافی برای کار بازارگردانی در اختیار بازارگردان نمی‌گذارند و به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: وزیر صمت: با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان