شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
کد خبر : 81425

پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 اردیبهشت 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 اردیبهشت 1402
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت ارز، طلا و سکه در روزهای اخیر به پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 اردیبهشت 1402 پرداخته است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه طی دو روز اخیر در سرازیری کاهش قیمت قرار گرفته است و با ریزش دلار همراهی می‌کند. همگرایی بازار فلز زرد با دلار، قیمت سکه بهار را امروز در کانال ۲۷ میلیون تومانی قرار داد و سکه امامی نیز در میانه روز به کانال ۳۰ میلیون تومانی ورود کرد. اما در ادامه روند کاهشی قیمت کمی تعدیل شد و در لحظه نگارش این گزارش در همان کانال ۳۱ میلیون تومانی روز گذشته نوسان دارد. در همین راستا یک کارشناس اقتصادی به پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 اردیبهشت 1402 پرداخته است.

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجودی که انس جهانی طلا به محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری ورود کرده اما در همین کانال نیز ریزش‌هایی داشته و علاوه بر آن در بازار دلار نیز به دلیل کاهش تقاضا خبری از روند صعودی نیست. این دو فاکتور قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر کاهشی قرار داده است.

توان کاهش بازار تا ۱۰ درصد دیگر است

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه اما معامله‌گران روند کاهشی در این بازار را نهایتا تا ۱۰ درصد دیگر محتمل می‌دانند. آنها معتقدند آنچه مهمترین اثر را بر بازارهای مالی می‌گذارد تورم است که این موضوع نیز تغییری نکرده است. بنابراین نباید توقع ریزش‌های شارپی را از این بازار داشته باشیم.

در روزهای گذشته معامله‌گران بازار، کف ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را برای سکه محدوده حمایتی می‌دانستند. آنها معتقد بودند اگر سکه از این محدوده خارج نشود شانس افزایش قیمت و ورود معامله‌گران جدید به بازار زیاد است. امروز این منطقه دوام نیاورد و قیمت به کف کانال ۳۱ میلیونی رسید. منطقه‌ای که به اعتقاد بازیگران بازار طلا احتمال ریزش‌های بعدی را بالا می‌برد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 اردیبهشت 1402

در همین راستا میثم رادپور کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت ارز و طلا و سکه در روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت: « در دوره‌های پرنوسان ارزی قرار داریم و دولت برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی نظیر فروش خودرو، دریافت مالیات و أنواع دستورالعمل و بخشنامه‌ها را انجام می‌دهد که تبعات تورمی بر بازارها را در آینده شدیدتر می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «علاوه بر سیاست دولت برای مهار قیمت در بازارهای مالی، مردم به دنبال راهی امن برای افزایش دارایی‌هایشان هستند و هر بازاری که پالس امن‌تری داشته باشد به آن ورود می‌کنند. این در حالی است که یک روز بورس، یک روز دلار و امروز نیز خودرو برای سرمایه‌گذاری جذاب شده است.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه انس جهانی اثر جزئی بر قیمت‌ طلا و سکه دارد خاطرنشان کرد: «فعلا قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد اما برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد و متعاقب آن طلا و سکه نیز ریزش قیمت داشته باشند.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: «در صورت حصول توافق در برجام اگر مانند توافق سال ۹۵ باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.»


قیمت طلا و سکه امروز 24 اردیبهشت 1402


سکه بهار ۲۷ میلیونی شد

امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی ۲۱۲ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با رقم ۳۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با این کاهش قیمت به کانال ۲۷ میلیون تومانی رسید و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۱۸ میلیون تومان رسید. ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. امروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش محدود ۱۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان مبادله شد.

طلا کانال از دست داد

قیمت طلا امروز نیز مانند روز گذشته در مقایسه با روزهای کاهشی بازار، افت قابل توجهی داشت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا  کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و به کانال ۱۰ میلیون تومانی ورود کرد. هر مثقال طلا به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۲۷ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک به ۴۸ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۲۳ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان معامله شد. در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات به غیر از سکه گرمی  کاهشی بود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =

پراپ تریدینگ

کمان