شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر : 80993

پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 اردیبهشت 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 اردیبهشت 1402
امروز قیمت طلا و سکه نوسان افزایشی داشت. در همین راستا کارشناس بازارهای مالی به پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 اردیبهشت 1402 پرداخته است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه امروز روند متوازنی نداشت. همراهی این بازار با قیمت دلار در حالی رخ داد که سکه‌های با وزن بالا در روند صعودی قرار گرفتند و سکه‌های کم‌ وزن با کاهش قیمت یک کانال عقب‌نشینی کردند. در همین راستا کارشناس بازارهای مالی به پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 اردیبهشت 1402 پرداخته است.

فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند خریدار در بازار سکه کم است و عده‌ای از معامله‌گران باور دارند برخی از خریدارن برای خرید فلز گران‌بهای داخلی در نرخ‌های پایین‌تر کمین کرده‌اند. آنها به دنبال فرصت مناسب برای شکار بهترین قیمت خرید هستند.

با این وجود قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با قیمت دلار همگرایی بالایی داشت. برخی معامله‌گران ارزی افت شاخص بورس در روز جاری را عامل افزایش قیمت، در بازار ارز می‌دانند. با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر روند صعودی قیمت دلار به صورت پلکانی در کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد قیمت در بازار فلز زرد نیز شاهد نوسان‌های افزایشی باشد. این در حالی است که در روزهای گذشته کارشناسان اقتصادی بازدهی بازار طلا و سکه را نسبت به دلار بالاتر می‌دانند.

سیگنال‌های صعودی بازار را نشانه گرفته است

در همین راستا علی صادقین کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر تاثیر رفتار دلار بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به تجارت‌نیوز گفت: «در صورت رشد قیمت دلار، طلای داخلی نیز متناسب با آن رشد می‌کند. این در حالی است که فعلا انس جهانی طلا تاثیر قابل توجهی بر قیمت بازار فلز زرد در داخل کشور ندارد.»

وی با اشاره به اعلام آمار تورم در روز گذشته خاطر نشان کرد: «تاثیر تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی را در میان‌مدت و بلندمدت باید در نظر داشت و می‌تواند منجر به افزایش انتظارات تورمی و رشد قیمت انواع طلا شود. این در حالی است که اگر در توافقات برجام پیشرفتی حاصل شود می‌تواند روند صعودی قیمت‌ها را تعدیل نماید.»

صادقین هم با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت: «در حال حاضر انس جهانی طلا بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و پیش از این نیز قیمت‌ها تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار داشت.»


قیمت طلا و سکه امروز 18 اردیبهشت 1402


ربع سکه و سکه گرمی کانال عوض کردند

امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی با ۶۳۴ هزار تومان افزایش با قیمت ۳۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز ۲۱۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰۱ تومان به فروش رسید. نیم سکه امروز ۵۰ هزار تومان افزایش داشت و به قیمت ۱۸ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید.

امروز قیمت ربع سکه و سکه گرمی کاهش داشت و برخلاف روند قیمت سایر قطعات سکه معامله شدند. ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. قیمت این قطعه از سکه ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا امروز افزایشی بود و در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا  افزایش ۱۱۲ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۲۵ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم نزدیک به ۲۶ هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۲۴ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه نیز مانند قیمت آن نامتوازن بود. حباب سکه امامی افزایشی بود و سایر قطعات سکه نیز کاهش قیمت داشت. امروز حباب سکه گرمی با کاهش ۱۳۴ هزار تومانی بیشترین مقدار کاهش حباب را در قطعات سکه داشت.

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان