شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر : 80509

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 اردیبهشت 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 اردیبهشت 1402
باتوجه به اینکه مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه امروز در مجلس تصويب شد. قیمت طلا و سکه 12 اردیبهشت 1402 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، امروز قیمت طلا و سکه با افزایش همراه بود. قیمت سکه وارد کانال ۳۵ میلیونی شد و هر مثقال طلا نیز در کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومانی سرگردان بود. باتوجه به اینکه مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه امروز در مجلس تصويب شد. قیمت طلا و سکه 12 اردیبهشت 1402 چگونه پیش بینی می شود؟

این روند صعودی متاثر از رشد قیمت دلار رخ داده است. دلار امروز به نیمه کانال ۵۵ هزار تومانی رسید. این در حالی بود که صبح امروز بازار فلز گرانبها بدون توجه به کاهش قیمت انس جهانی با صعود دلار بر مدار افزایش قیمت قرار گرفت. گفتنی است در ادامه روز برای ساعاتی طلای جهانی توانست محدوده ۲۰۰۰ دلاری را فتح کند اما در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۱۹۹۷ دلار رسید.

امروز مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و خرید و فروش ملک، خودرو، طلا و انواع ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شدند.


قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1402


پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 اردیبهشت 1402

محمد کشتی‌آرا فعال بازار طلا و جواهر درباره تاثیر اخذ مالیات بر عایدی بر قیمت طلا و سکه گفت: «انواع قانو‌ن‌های مالیاتی نمی‌تواند هیچ تاثیری بر روند قیمت طلا و سکه و افزایش و کاهش قیمت‌ها داشته باشد.»

وی افزود: «مالیات‌گیری دلیلی بر کاهش قیمت‌ها نیست. وقتی قانونی وضع و تصویب می‌شود تاثیری بر ماهیت، کاهش یا افزایش داد و ستد‌ها ندارد. موضوع این مالیات مدت‌هاست که مطرح است و اثرات روانی خود را بر جامعه گذاشته است.»

وی با اشاره به اینکه جامعه آمادگی پذیرش این مالیات را دارد گفت: «موضوع مالیات بر عایدی سرمایه نیز فعلا هیچ تاثیری بر بازار طلا و سکه نمی‌گذارد و بازار روال عادی خود را طی می‌کند.»

سامانه تجارت زیرساخت مالیات بر عایدی سرمایه

این فعال بازار طلا به سامانه تجارت و ثبت نقل و انتقالات طلا و سکه در سامانه مذکور اشاره کرد و گفت:«این سامانه خرید و فروش، موجودی و نقل و انتقالات سکه و طلا را ردیابی و حرکت سرمایه را رصد می‌کند و زیرساخت دریافت مالیات بر عایدی همین سامانه تجارت است.»

کشتی‌آرا به روند افزایشی‌ قیمت طلا و سکه و مولفه‌های تاثیرگذار بر این بازار اشاره کرد و افزود: «موضوع افزایش قیمت سکه و طلا به دو مولفه قیمت جهانی و قیمت دلار بستگی دارد. نوسانات قیمت ارز به قیمت طلا و سکه منتقل شده است. به نظر می‌رسد تنها با دخالت بانک مرکزی بازار رز مدیریت می شود و به موازات آن قیمت طلا و سکه کنترل خواهد شد.»

مثقال طلا ۱۲ میلیونی شد!

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی با افزایش قیمت یک میلیون تومانی همراه بود. این قطعه به کانال ۳۵ میلیون تومانی ورود کرد و در لحظه تنطیم این گزارش در کف این کانال معامله می‌شود. سکه بهار هم با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۰ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز ۱۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه، با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز ۳۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز حباب سکه‌ بهار و نیم‌سکه کاهش محدودی داشتند. حباب سکه امامی ۶۵۱ هزار تومان گران شد و متعاقب رشد ۳۰۰ هزار تومانی سکه گرمی حباب این قطعه ۲۵۶ هزار تومان افزایش داشت. امروز حباب ربع سکه ۱۰۹ هزار تومان گران شد.

صبح امروز قیمت طلا با روند افزایشی باز شد. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان مبادله شد این در حالی بود که قیمت این مقدار طلا امروز میان کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومانی نوسان دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۷ هزار و ۱۰۰ گران شد و با قیمت دو میلیون و ۷۶۸ هزار تومان مبادله شد.

طلای دست دوم امروز با قیمت دو میلیون و ۷۳۲ هزار تومان مبادله شد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان