شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
کد خبر : 68443

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا 25 دی 1401

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا 25 دی 1401
امروز شنبه، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. روند قیمت سکه و طلا فردا 25 دی 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، در بازار آزاد امروز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۹۱۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید . در ادامه، پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا 25 دی 1401 را مشاهده کنید.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید .

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۲۱ دلار است.

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا 25 دی 1401

معامله‌گران معتقدند روند فعلی قیمت طلا و سکه، حداقل یک هفته دیگر نیز پابرجاست، اما این‌که تا چه زمانی قابل کنترل است را نمی‌توان پیش بینی کرد.

انس جهانی طلا و قیمت دلار دو عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار تهران شناخته می‌شوند. اما در بیش از ۱۰ روز گذشته به‌رغم ثبات در بازار‌های مورد اشاره، قیمت طلا و سکه یک جا ثابت نماند و در بازاری که بسیاری معتقدند فریز شده، اما قیمت سکه امامی یک کانال بالا رفت و در هفته گذشته نزدیک به یک میلیون تومان رشد کرد.


بیشتربخوانید: قیمت ربع سکه یک میلیون تومان کاهش یافت


رشد انتظارات تورمی، بازار احتیاطی دلار، تلاش مردم برای انتقال سرمایه‌های ریالی به بازار طلا و سکه و رشد انس جهانی طلا، باعث شد قیمت در بازار فلز زرد رشد داشته باشد. معامله‌گران می‌گویند تا زمانی که بازار ارز از سوی بانک مرکزی کنترل می‌شود، مردم تمایل بیشتری به خرید طلا و سکه دارند.

حمیدرضا جیهانی کارشناس بازار‌های مالی درباره تاثیر عرضه امروز، ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه می‌گوید: منابع فروش سکه از ذخایر طلای بانک مرکزی است و این ذخایر ارزشمند است و سرمایه ملی ۸۵ میلیون ایرانی محسوب می‌شود؛ بنابراین تاثیری که در بازار می‌گذارد، بستگی به قیمت و مقدار عرضه دارد.

او با اشاره به حباب بازار طلا، ارز و انواع مسکوکات خاطر نشان می‌کند: این تصمیم بانک مرکزی برای انتشار ربع سکه‌ها با توجه به فضا‌های هیجانی و شیدایی‌هایی که در اقتصاد کشور ایجاد شده است، اخذ شده، زیرا اکنون شاهد یکی از بالاترین حباب‌ها در سکه بانکی که عدد آن نسبت به واقعیت خیلی زیاد و بیش از ۳۰ درصد است، هستیم.

جیهانی درخصوص جبران این مقدار عرضه طلا در غالب ربع سکه از ذخایر ملی کشور، می‌گوید:، چون مقدار عرضه زیاد نیست و به نظر می‌رسد همین مقدار نیز خریداری نشود، امکان این وجود دارد که بانک مرکزی در غالب‌های دیگری این ذخایر را جبران کند.

از طرف دیگر مردم نیز متوجه می‌شوند که قیمت واقعی سکه چقدر باید باشد و بیشتر از ارزش واقعی ربع سکه‌ها آن را خریداری نمی‌کنند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان