شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر : 75873

پیش بینی قیمت دلار 10 اسفند 1401

پیش بینی قیمت دلار 10 اسفند 1401
از آبان امسال دلار جهش قیمتی خود را شروع کرد و این موضوع در بهمن‌ماه نیز تکرار شد، اما قیمت دلار 10 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، قیمت دلار در چند روز گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته بود، اما میانه‌های روز یکشنبه بر روی ریل کاهشی قرار گرفت و حالا در نیمه بالایی کانال پنجم در جا می‌زند. اما قیمت دلار 10 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به طور کلی از آبان امسال دلار جهش قیمتی خود را شروع کرد و این موضوع در بهمن‌ماه نیز تکرار شد، تا آنجا که این اسکناس آمریکایی پا به کانال 40 هزار تومانی گذاشت.

جهش سوم در روزهای آغازین اسفندماه خود را نشان داد و در حالی که دلار وارد کانال بالاتر شده است، حالا باید دید این روند در کدام نقطه برای طولانی‌مدت متوقف خواهد شد؟


بیشتربخوانید: قیمت دلار امروز 9 اسفند 1401 در مرکز مبادله


دلایل جهش قیمتی دلار

این روند افزایشی دلار را می‌توان ناشی از چند عامل دانست. اولین مورد کسری شدید بودجه دولت در سال جاری است که با وجود روزهای پایانی سال هنوز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

همچنین سیاست‌های پولی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته را نیز می‌توان در این امر دخیل دانست. این سیاست‌ها رشد نقدینگی و پایه پولی را به دنبال داشته که سرعت گردش پول را در کشور افزایش داده است.

این سرعت گردش پول در مجموع باعث سرازیر شدن سرمایه‎‌ها به بازارهای مالی به ویژه دلار شده و تقاضا را تا حد زیادی رشد داده است، البته در این بین افزایش انتظارات تورمی را هم نمی‌توان بی‌تاثیر دانست.

اتفاق مهم دیگری که همین اواخر رخ داده محدودیت بانک‌های عراقی برای عرضه دلار است که باعث کمبود اسکناس در بازار ایران شده است.

با این شرایط مردم حالا چشم‌اندازی تورمی و افزایشی نسبت به دلار دارند که این مساله خود از مهم‌ترین اتفاقات در زمینه رشد قیمت دلار بوده است.

پیش بینی قیمت دلار 10 اسفند 1401

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در خصوص دیدگاه خود نسبت به بازار دلار کنونی گفت: من روند فعلی قیمت دلار را منطبق با یک خبر خوب می‌بینم. اگر چنین خبری اتفاق نیفتد بازار دلار دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

او همچنین بیان کرد: در کانال‌های پایین‌تر احتمال نزول در بازار وجود داشت، اما در کانال‌های فعلی چنین روندی دور از انتظار است. من فکر می‌کنم دلار تنها با یک خبر خوب و متفاوت از سال‌های گذشته می‌تواند کاهشی شود، کف دلار را در این راستا می‌توان کانال 45 هزار تومانی در نظر گرفت.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر اتفاق و خبری در راه نباشد دلار می‌تواند در سه ماه اول سال 1402 تا چند کانال بالاتر نیز رشد کند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − پانزده =

پراپ تریدینگ

کمان