شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۵۸
کد خبر : 69834

پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال

پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال
قیمت خودرو مدتی‌ست که روند نوسانی به خود گرفته است. آیا این نوسانات موقت است یا تا پایان سال ادامه دارد؟ پیش بینی کارشناسان در این باره چیست؟

به گزارش شهر بورس، قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت نوسانات زیادی را تجربه کرد. در طرفی، برخی از خودروهای پرطرفدار رکوردهای جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند و از طرفی دیگر، برخی از خودروها با کاهش جزئی همراه شدند. البته باید اشاره کرد که با شروع این نوسانات بازار مجددا در رکود فرو رفت و هم‌اکنون خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

در میان این هیاهوی بازار خودرو، این مساله مطرح می‌شود که قیمت‌ها تا پایان سال چه روندی را طی می‌کنند؟

فاز جدید افزایش قیمت خودرو در راه است!

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، گفت: به گفته فعالان بازار، در حال حاضر خرید و فروش خودرویی صورت نمی‌گیرد و قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی بالاتر از قیمتی است که در بازار اعلام می‌شود.

او افزود: به احتمال زیاد مرحله جدیدی از افزایش قیمت توسط خودروسازان کلید بخورد. گرچه بازار آزاد در رکود است، اما این افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای بر بازار آزاد نیز تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو تا پایان سال روند صعود قیمتی خود را حفظ کند. هرچند که به نظر می‌رسد حجم معاملات همچنان پایین باشد.

آشفتگی به شب عید می‌رسد

در این میان، اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران، به تجارت‌نیوز نیز گفت: از ۱۰ روز گذشته که نرخ دلار مجددا روند افزایشی را پیش گرفته، قیمت خودرو به‌ شدت بالا رفت. اما پس از چند روز، بازار دیگر به افزایش نرخ دلار واکنش نداد و همگام با افزایش دلار، خودرو گران نشد.

وی افزود: به‌ نظر می‌رسد روند قیمتی در بازار تا پایان سال همچنان آشفته خواهد ماند. پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی در شب عید را تجربه کنیم.


بیشتربخوانید: قیمت کدام خودروها در هفته اول بهمن صعودی شد؟


بورس کالا مرهم بازار نیست

حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا روش‌های مختلف عرضه خودرو می‌تواند به بهبود وضعیت بازار کمک کند؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: سیاست‌های مختلفی که در رابطه با عرضه خودرو به بازار اجرا می‌شوند، از عرضه خودرو به بورس کالا تا قرعه‌کشی خودروسازان، هیچ‌کدام بر بازار و قیمت‌ها تاثیر نخواهند گذاشت. چراکه مشکل اصلی در صنعت و بازار خودرو کشور عرضه نیست. بلکه مشکل به تقاضا مربوط می‌شود.

او افزود: به دلیل وجود سرمایه‌های سرگردان، متقاضیان و دلالان به سمت بازار خودرو هجوم می‌آورند. به نظر می‌رسد وزارت صمت باید این جریان نقدینگی را کنترل کند تا بازار به تعادل برسد. در این صورت، قیمت خودرو با افت قابل توجهی مواجه خواهد شد.

بازار خودرو، همچنان دلاری

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: قیمت خودرو و بازار مجددا تحت تاثیر رشد نرخ دلار در کشور ملتهب شده است.

او افزود: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده بازار به سویی می‌رود که اگر افزایش قیمتی در کار نباشد، کاهش قیمتی نیز رخ نمی‌دهد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: تغییر شیوه عرضه خودرو نیز تنها مسَکن‌هایی هستند که در نهایت بتوانند به‌صورت موقت بازار را کنترل کنند.

صدرایی تاکید کرد: تا زمانی که میزان عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، شرایط اقتصادی بهبود نیابد و نرخ دلار به ثبات بلندمدت نرسد، بازار خودرو ملتهب می‌ماند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بازار به روند کنونی خود ادامه دهد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 11 =

پراپ تریدینگ

کمان