شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 51904

پیش بینی بازار طلا تا پایان هفته

پیش بینی بازار طلا تا پایان هفته
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز متاثر از ثبات قیمت دلار و تعطیلی بازار اونس جهانی با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو بودیم که این نزول سبب افزایش تقاضا و نیز بزرگتر شدن حباب سکه شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد آنلاین، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن پیش بینی بازار طلا تا پایان هفته گفت: به‌ دنبال کاهش ۱۵ دلاری اونس جهانی انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود داشت اما این انتظار محقق نشد.

قیمت انواع سکه در بازار طلا و سکه تحت تاثیر تعطیلی بازار اونس جهانی و ثبات دلار در پله‌های ابتدایی کانال ۲۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته است؛ در نتیجه این نوسانات کاهشی سکه امامی و سکه گرمی به ترتیب ۵۰ و ۶۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.


بیشتر بخوانید: روند صعودی ملایم بورس ادامه‌دار است


به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ۳۱۶ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته با قیمت ۱۳میلیون و ۳۶۱ هزارتومان معامله می‌شد که کاهش قیمتی در حدود ۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با قیمت ۷میلیون و ۳۴۵ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز گذشته، ۷میلیون و ۳۹۰ هزارتومان بود که با کاهشی نزدیک به ۵۰ هزار تومان قیمت روبرو بوده است.

همچنین ربع سکه ۴ میلیون و ۳۵۲ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، کاهش قیمت ۲۰ هزار تومانی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۶۵۲ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان کاهش قیمتی در حدود ۶۰ هزار تومان داشته است.

پیش بینی بازار طلا تا پایان هفته

حباب سکه چقدر است؟

در این لحظه از معاملات باتوجه به کاهش قیمت طلا و افزایش تقاضا حباب سکه بزرگتر شده است؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۷۵۵ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۵۷ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ۲۰۷ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک. میلیون و ۱۰۲ هزار تومان حباب دارد.

محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با نوسانات اخیر قیمت طلا درگفتگویی گفت: به‌ دنبال کاهش ۱۵ دلاری اونس جهانی در مقایسه با هفته گذشته انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود داشت؛ اما به دلیل نوسانات افزایشی نرخ دلار در بازار ارز، این انتظار محقق نشد و افزایش قیمت انواع سکه را شاهد بودیم.


بیشتر بخوانید: کاهش شکایات از ناشران با پرداخت سود سهام از طریق سجام


وی درباره وضعیت بازار تا پایان هفته افزود: امروز متاثر از ثبات قیمت دلار و تعطیلی بازار اونس جهانی با کاهش قیمت‌ها روبرو بودیم که این نزول سبب افزایش تقاضا و نیز بزرگتر شدن حباب سکه شد. همچنین با توجه به فروکش کردن تنش‌ها و التهابات میان روسیه و اوکراین پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا پایان هفته جاری در محدوده فعلی خود باقی بماند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان