شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 3486

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/ قیمت سکه حباب دارد

قیمت طلا در حالی روند افزایشی را طی می‌کند که تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در هفته سوم از خرداد ماه سال جاری، کل بازارهای مالی همانند هفته گذشته، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی محدودی را همانند هفته گذشته در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار شگفت انگیز ظاهر شد و کانال جدیدی را فتح کرد اما در نهایت باز هم بازار سهام، بازار پربازده‌تر از سایر بازارها بود.

قیمت طلا در حالی روند افزایشی را طی می‌کند که تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته است. از طرفی با کاهش مراسم‌های عروسی به دلیل شیوع ویروس کرونا خرید طلا برای تازه عروس‌ها کمتر از گذشته شده است.

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران به وضعیت طلا در آخرین هفته خرداد ماه اشاره کرد و گفت: قیمت انس جهانی طلا در اولین روز هفته با ۴۶ دلار افزایش به قیمت هزار و ۷۳۱ دلار رسید. همچنین قیمت دلار در هفته گذشته روند نوسانی داشت که مجموع این عوامل باعث شد قیمت طلا در بازارهای داخلی گران شود. به طوری‌که هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۲ هزار تومان افزایش به قیمت ۷۴۰ هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا اظهار کرد: داد و ستد در بازار طلا کاهش یافته و باعث ایجاد حباب در انواع سکه شده است. در حال حاضر سکه با ۳۰۰ هزار تومان حباب به قیمت هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت طلا آیا طلا برای تازه عروس‌ها خرید می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تالارها بسته است و بنابراین مجالس عروسی ساده‌تر برگزار می‌شود. از سوی دیگر به دلیل نوسان قیمت طلا میل و رغبت برای خرید زیورآلات کاهش یافته است.

کشتی‌آرای به قیمت انواع سکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه نیز با قیمت سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت دو میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت یک میلیون و ۷۰ هزار تومان معامله شده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 2 =

پراپ تریدینگ

کمان