شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر : 2541

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته سخت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در هفته ابتدایی ماه می، قیمت طلا با رشد ۰٫۹۴ درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۷۰۲ دلار در هر اونس رسید. هرچند بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و بهبود قیمت نفت و به‌دنبال آن افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، در هفته گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در هفته ابتدایی ماه می، قیمت طلا با رشد ۰٫۹۴ درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۷۰۲ دلار در هر اونس رسید.

هرچند بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و بهبود قیمت نفت و به‌دنبال آن افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، در هفته گذشته مانع رشد قیمت جهانی طلا شد، اما اخبار منتشرشده درباره نرخ بیکاری در آمریکا، می‌تواند محرکی برای رشد قیمت فلز زرد باشد.

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته گران شود؟ گفت: قیمت سکه و طلا از هفته گذشته تاکنون دچار برخی نوسان‌ها شد. در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه قیمت سکه شش میلیون و ۶۷۵ هزار تومان معامله شد در حالی که امروز سکه طرح جدید به قیمت شش میلیون و ۷۴۴ هزار تومان رسیده است. یعنی قیمت سکه طی دو روز گذشته حدود ۶۹ هزار تومان نوسان داشته است.

یش‌بینی قیمت طلا سخت است

ابراهیم محمدولی در ادامه افزود: قیمت طلای ۱۸ عیار هم هفته گذشته ۶۴۷ هزار تومان معامله شد و  امروز در نخستین معاملات قیمت طلا با هشت هزار تومان افزایش به ۶۶۰ هزار تومان رسید. این‌ روزها پیش‌بینی قیمت طلا سخت است؛ چرا که بازارهای موازی طلا هر روز رنگ تازه‌ای عوض می‌کنند اما معیار ما برای پیش‌بینی قیمت طلا انس جهانی طلا و قیمت دلار است.

او اظهار داشت: چنانچه وضعیت بازار ارز به همین منوال باشد و آرامش در این بازار حفظ شود قیمت طلا نیز روند باثباتی خواهد داشت. هفته گذشته انس جهانی طلا به کانال یک هزار و ۷۰۰ دلار رسید؛ این در حالی است که امروز قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و ۷۰۴ دلار رسیده است. باید دید انس جهانی طلا تا پایان هفته وضعیت یکسان و همسویی دارد یا خیر؟ ظاهرا به نظر می‌رسد قیمت طلا در این هفته آرامش خودش را حفظ کند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 12 =

پراپ تریدینگ

کمان