شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر : 3932

حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، طبق گزارش‌ اتاق بازرگانی تهران در سه ماه ابتدایی امسال روزانه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید وارد بورس شده است. ورود حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بازار سهام طی بهار امسال (با احتساب ۶۰روز کاری) درحالی است که مجموع سرمایه وارد شده به بورس در

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، طبق گزارش‌ اتاق بازرگانی تهران در سه ماه ابتدایی امسال روزانه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید وارد بورس شده است. ورود حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بازار سهام طی بهار امسال (با احتساب ۶۰روز کاری) درحالی است که مجموع سرمایه وارد شده به بورس در کل پارسال ۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

گزارش‌های میدانی از خرده‌فروش‌ها هم نشان می‌دهد رشد نرخ ارز و پیشروی تورم موجب کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن رکود در بسیاری از بازارها شده و اصناف و فروشندگان بیش از هر زمانی به سرمایه‌گذاری در بورس سوق یافته‌اند. از این‌رو بورس مجددا باید در انتظار ورود پول‌های تازه‌نفس باشد.(دنیای اقتصاد) اما آیا طلافروشان هم نقشی در این ورود سرمایه‌های جدید به بورس داشتند.

حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان شد

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: از ابتدای سال تاکنون به دلیل افزایش قیمت انس جهانی طلا و افزایش قیمت ارز قیمت طلا در بازار داخل گران شد. از این‌رو از ابتدای سال ۹۹ خرید مصنوعات طلا توسط مردم ۸۰ درصد کاهش یافت.

نادر بذرافشان افزود: امروز قیمت انس جهانی به یک هزار و ۷۷۳ دلار رسید که این رقم نسبت به دیروز ۱۴ دلار افزایش را نشان می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌های بانک جهانی قیمت انس جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ به دو هزار دلار خواهد رسید. چنانچه این رویه ادامه پیدا کند نوسان قیمت طلا در بازار داخل بیشتر خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت فعلی بازار سکه اظهار کرد: این روزها بر خلاف مصنوعات طلا بازار سکه از رونق خاصی برخوردار است. با معاملات سکه در بازار بورس قیمت سکه مجدد گران شد و به کانال هشت میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید. در حقیقت عرضه سکه توسط بانک‌ها باعث شد که حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان برسد.

قیمت انواع سکه

بذرافشان با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: در نخستین روز هفته قیمت نیم سکه چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فروش واحدهای صنفی توسط طلافروشان به دلیل جذابیت بازار سهام واقعیت دارد یا خیر؟ اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون به دلیل رکود عمیق در واحدهای خرده فروشی طلا ما شاهد تعطیلی واحدهای توزیعی طلا هستیم. اینکه گفته می‌شود افراد طلا فروشی‌هایشان را به دلیل جذابیت بازار سهام می‌فروشند و این پول را در بازار بورس تزریق می‌کنند، واقعیت ندارد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان