شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 11687

پیش‌بینی روند شاخص‌سازان در هفته بعد / چرا عرضه نمادهای شاخص‌ساز زیاد شد؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در جریان معاملات دو هفته گذشته در حالی که قیمت‌های جهانی رشد زیادی داشت نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی داشتند و با عرضه همراه بودند که همین موضوع باعث عملکرد ضعیف شاخص کل در دو هفته گذشته بود. همچنین به دلیل اینکه عملکرد نمادهای کوچک بازار سهام نسبت به شاخص‌سازان

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در جریان معاملات دو هفته گذشته در حالی که قیمت‌های جهانی رشد زیادی داشت نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی داشتند و با عرضه همراه بودند که همین موضوع باعث عملکرد ضعیف شاخص کل در دو هفته گذشته بود.

همچنین به دلیل اینکه عملکرد نمادهای کوچک بازار سهام نسبت به شاخص‌سازان بهتر بود شاخص هم‌وزن روند صعودی داشت اما تاثیر رشد سهم‌های کوچک بر شاخص کل زیاد نیست و همین موضوع باعث کند بودن رشد شاخص کل در روزهای سبز معاملات بازار سهام شد. از طرفی ریزش بازار سهام در چند هفته اخیر با عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و به دلیل اینکه تاثیر این نمادها بر شاخص کل زیاد است ریزش بازار سهام در مقاطعی سریع اتفاق افتاد.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی با اشاره به متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: قیمت دلار نیمایی تثبیت شده و نرخ‌های جهانی رشد زیادی داشتند. این در صورتی است که در زمان رشد شارپی بازار سهام قیمت‌های جهانی تا این حد رشد نکرده بود و جریان پول باعث افزایش تقاضا و رشد سهم‌ها بود. اما نکته مهم در روند نزولی سهم‌های بنیادین نوسان‌گیری بازارگردان‌هاست که باعث روند نزولی این سهم‌ها شده است.

این کارشناس در رابطه با بلاتکلیفی‌های بورس گفت: با وجود ابلاغیه به صندوق‌های درآمد ثابت مبنی خرید سهم‌های موجود در پرتفوی سبد سهام عدالت اما هنوز تکلیف این سبد مشخص نشده است و حتی ممکن است در آینده تصمیم در این‌باره عوض شود. از طرفی هنوز تکلیف قیمت دلار مشخص نشده و بازار سهام هنوز انتظار کاهش نرخ ارز را دارد و کف پایین‌تری برای قیمت دلار در نظر گرفته است.

الیاس‌کردی در رابطه با روند شاخص‌سازان در معاملات هفته آینده گفت: متاسفانه بعضی از سهم‌های شاخص‌ساز کف قیمتی خود را شکستند و برای رشد این سهم‌ها پول کافی در بازار سهام وجود ندارد. زمانی روند نمادهای شاخص‌ساز بهبود پیدا می‌کند که بازارگردان‌ها به جای نوسان‌گیری در این نمادها حمایت کنند.

این کارشناس در پایان افزود: در جریان معاملات دیروز و دقایق پایانی معاملات امروز، هسته معاملات نیز مشکل داشت و همین امر باعث شد بسیاری از سهامداران نتوانند خرید یا فروش انجام دهند.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان