شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 11167

پیش‌بینی بورس پس از شب یلدا / نشانه‌های احتمال برگشت شاخص بورس

با وجود روند نزولی شاخص بورس در هفته اخیر، امکان دارد در هفته آینده روند شاخص بورس بهتر شود؟ آیا شاخص بورس یک روند مثبت را در پیش خواهد گرفت؟ آخرین اخباری که به نظر می‌رسد در روند احتمالی هفته آینده بازار سهام اثر دارند عبارتند از: ـ وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه

با وجود روند نزولی شاخص بورس در هفته اخیر، امکان دارد در هفته آینده روند شاخص بورس بهتر شود؟ آیا شاخص بورس یک روند مثبت را در پیش خواهد گرفت؟ آخرین اخباری که به نظر می‌رسد در روند احتمالی هفته آینده بازار سهام اثر دارند عبارتند از:

ـ وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه چهار نهاد به اتهام انتقال محصولات پتروشیمی ایران خبر داد.

ـ سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در جلسه اخیر این نهاد خبر داد.

ـ وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم مگر به غیر از ضرورت، افراد برای سهام عدالت سهامداری کنند و اساسا از منافع کوتاه مدت و بلندمدت آن بهره‌مند شوند، گفت: با انتشار گزارشات شرکت‌ها و مشخص شدن میزان سودآوری قابل توجه بسیاری از این شرکت‌ها، انتظار داریم شاهد رونق هرچه بیشتر بازار باشیم.

ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه مسئولیت نهایی سود و زیان در بازار سرمایه به عهده خود سهامدار است، به سهامداران توصیه کرد: قبل از ورود به این بازار، خود را مجهز به دانش کافی در این خصوص کنند و جهت مشاوره نیز صرفا به محل‌هایی که مجوز سازمان بورس را دارند مراجعه کنند تا دچار زیان نشوند.

ـ سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال آینده رشد اقتصادی بیش از ۴ درصد را شاهد خواهیم بود.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه به سختی و وسواس مذاکره می‌کنیم اما اگر امضا کردیم به عهدمان وفادار خواهیم ماند، گفت: همه تلاش دولت این است که این واکسن در داخل کشور تولید شود و دنبال آن هستیم واکسنی که در دنیا وجود دارد را خریداری و به موقع وارد کشور کنیم.

علاوه بر این اخبار، اخبار امیدبخش از نشست مشترک برجام و اعلام پذیره‌نویسی‌های جدید در بورس نیز کمی چشم‌انداز بورس را برای سهامداران امیدوارکننده کرده است.

در همین مورد هرچند محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه معتقد است تا حدود دو هفته دیگر حالت نوسانی بورس ادامه دارد و شاخص کل در محدود یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 350 هزار واحد حمایت می‌شود، اما سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفته است: احتمالا هفته بعد بازار سهام متعادل است و احتمالا روند تعادلی بازار سهام رو به بهبودی باشد.

آیا بازار سهام طبق انتظار عمل خواهد کرد و هفته آینده شاخص بورس یک روند مثبت را در پیش خواهد گرفت؟

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان