شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر : 10692

پیش‌بینی بورس فردا 17 آذر 99 / شاخص، فردا محدوده واعظی را رد می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضای زیاد بیش از 2 درصد رشد کرد و کانال 1/5 میلیون واحد را پس گرفت، این در حالی است که شاخص هم‌وزن رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضای زیاد بیش از 2 درصد رشد کرد و کانال 1/5 میلیون واحد را پس گرفت، این در حالی است که شاخص هم‌وزن رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت.

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به شروع روند صعودی بازار سهام گفت: روند صعودی بازار سهام شروع شده و بسیاری از نمادهایی که ارزندگی دارند در حال رشد هستند اما در شرایط کنونی باید در چینش پرتفوی دقت کرد زیرا بسیاری از سهم‌ها که به صورت شارپی و حبابی رشد کرده بودند ارزندگی خرید ندارند. همچنین بر خلاف روند رشد هیجانی بازار سهام در نیمه اول سال، روند صعودی آغاز شده هیجانی نیست و این باعث می‌شود که سهم‌هایی که ارزندگی ندارند رشد چندانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید
ورود قدرتمند شاخص کل به کانال ۱.۵ میلیون واحدی

همچنین هلالات با اشاره به لایحه بودجه گفت: لایحه بودجه با خوشبینی زیادی تدوین شده و انگار با شروع سال 1400 کشور ما دیگر تحریم نخواهد بود اما حتی در صورت بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها باز هم قیمت دلار کاهش چندانی نخواهد داشت و قیمت دلار با فرض پیروزی بایدن و بهتر شدن وضعیت حدود 23 یا 24 تومان خواهد بود. نکته حائز اهمیت در اقتصاد شکننده ایران زمان مذاکره است که هر چقدر دیرتر باشد باید سقف بالاتری برای دلار در نظر گرفت.

این کارشناس در رابطه با روند بازار سهام تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد با توجه به قیمت دلار و روند صعودی بازار سهام شاخص کل تا پایان سال به سقف قبلی خود خواهد رسید اما دیگر همه سهم‌ها با شاخص کل رشد نخواهد کرد و ممکن است حتی برخی سهم‌ها حتی بالاتر از سقف قبلی خود برسند.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: دو روز ابتدایی معاملات روند بازار سهام مثبت بود و ابتدا شاخص کل باید در محدوده 1/5 میلیونی تثبیت شود و به نظر می‌رسد روند بازار سهام به دلیل اینکه در دو روز ابتدایی روند صعودی بوده متعادل باشد و نباید انتظار رشد شاخص در تمام روزهای هفته را داشت. اما گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها می‌تواند به رشد دوباره شاخص کل کمک کند.

همچنین ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: احتمالا شاخص کل یک اصلاح دیگر در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد داشته باشد.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 11 =

پراپ تریدینگ

کمان