شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر : 81893

پیشرفت چشمگیر پروژه های پیشران شرکت سرمایه گذاری ومعادن در سراسر کشور

پیشرفت چشمگیر پروژه های پیشران شرکت سرمایه گذاری ومعادن در سراسر کشور
شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) توانست با مناقصه معدن مس جانجا پروژه‌های طرح پیشران را به هشت مورد رشد دهد.

به گزارش شهر بورس، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در قریب به سه دهه‌ای که فعالیت خود را آغاز کرده سرمایه‌گذاری و بنگاه‌داری، حفظ و ارتقای ثروت سهامداران، استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و منابع مالی در زنجیره ارزش صنایعی که دارای مزیت رقابتی هستند، خلق ارزش در قالب ترکیب سود، افزایش ارزش سرمایه‌گذاری، رضایت‌مندی سهامدارن و ذینفعان را سرلوحه کار خود قرار داده و در تکاپوست تا سال ۱۴۰۴ به برترین شرکت سرمایه‌گذار تخصصی معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه تبدیل شود.

در همین راستا این شرکت از مجموع ۴۸ پروژه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور، اجرای هشت پروژه را در اختیار گرفته تا گامی مهم در مسیر توسعه اقتصادی بردارد.

واحد نیروگاه ۳۶۶ مگاواتی در سمنان یکی از هشت طرح یادشده است. این طرح که آماده بهره‌برداریست، در دو مدول ۱۸۳ مگاواتی اجرا شده است.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) که یکی از اعضای مهم خانواده «ومعادن» است، از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود در هدایت و مدیریت ۴ پروژه از این ۸ پروژه نقش دارد؛ پروژه آهن اسفنجی بیجار، با سرمایه‌گذاری ۱۲۹ میلیون دلار در بخش ارزی و ۹۴۰ میلیاد تومان در بخش ریالی، یکی از این پروژه‌هاست؛ محصول این کارخانه سالانه ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی سرد است که برای دستیابی به آن از تکنولوژی اروپایی احیای مستقیم Midrex و تکنولوژی PERED که ابداع متخصصان داخلی است، استفاده خواهد شد. هدف از احداث کارخانه آهن‌ اسفنجی بیجار، تامین خوراک شرکت صنایع فولاد قروه کردستان است.

شرکت صباامید غرب خاورمیانه، عملیات اجرای واحد گندله‌سازی (فاز اول) با ظرفیت تولید سالانه ۹۲۰ هزار تن را بر عهده دارد و در اجرای فاز دوم نیز ظرفیت تولید این واحد گندله‌سازی به دو میلیون تن در سال ارتقا می‌یابد. این پروژه با ایجاد اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، از جمله پروژه‎‌های تکمیل‌کننده زنجیره ارزش در استان کردستان به شمار می‌آید. پیش‌بینی می‌شود پروژه صبا امید غرب خاورمیانه تا پایان سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری باشد.


بیشتربخوانید: تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری ومعادن


فولادسازی قروه به عنوان یکی دیگر از مجموعه پروژه های پیشران پیشرفت اقتصادی که شرکت توسعه معادن و فلزات راهبری آن را برعهده دارد، ظرفیت یک میلیون تن شمش فولادی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی را در سال دارد. تاکنون حدود ۱۲.۲ درصد از این پروژه اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۴۰۵ وارد مدار تولید شود. راه‌اندازی فولادسازی قروه به اشتغال مستقیم ۱۵۰۰ نفر می‌انجامد.

تاسیس واحد کنسانتره‌سازی صبانور همدان با میزان سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلار در بخش ارزی و ۶۶۰ میلیارد تومان در بخش ریالی، با هدف تولید سالانه ۱ میلیون تن کنسانتره نیز در دستور کار قرار دارد.

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس در استان فارس نیز از مجموعه پروژه‌های پیشران پیشرفت اقتصادی است که اجرای آن را شرکت توسعه معادن و فلزات برعهده دارد. ظرفیت پروژه فولاد اقلید پارس، تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است؛ این طرح نیز در سال ۱۴۰۴ در مدار تولید قرار می‌گیرد.

افزون بر موارد یادشده شرکت توسعه معادن و فلزات، بزرگ‌ترین سهام‌دار پروژه آهن و فولاد الماس آرتاویل نیز هست. این واحد در استان اردبیل قرار گرفت و اجرای آن از اواخر سال ۱۴۰۰ با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده است. ظرفیت تولید این واحد صنعتی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد تا برای ۲۷۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند.

و در نهایت «ومعادن» کنسرسیومی را در برد مناقصه معدن مس جانجا، واقع در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، راهبری کرد و این پروژه را نیز در ذیل پروژه‌های یادشده قرار داد. احداث یک کارخانه لیچینگ بر روی کانسارهای سولفیدی و کارخانه کنسانتره مس در دستور کار شرکت توسعه معادن و فلزات قرار دارد. اجرای کامل این پروژه پنج سال طول می‌کشد و با آغاز به کار آن حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

منبع: چیلان

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان