شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر : 5546

روحانی مطرح کرد؛

مردم هفته آینده شاهد بازار متعادل خواهند بود/ افزايش دو تا سه برابری قيمت‌ها قابل قبول نيست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه از هفته آینده مقررات این وام ودیعه اعلام و به بانک ها ابلاغ می شود، گفت که مستاجران در پایان مدت یکسال اجاره، می بایست کل اصل وام ودیعه مسکن را به بانک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه از هفته آینده مقررات این وام ودیعه اعلام و به بانک ها ابلاغ می شود، گفت که مستاجران در پایان مدت یکسال اجاره، می بایست کل اصل وام ودیعه مسکن را به بانک بازگردانند.

رئیس جمهور افزود: اعطای وام ودیعه گام جدید دولت برای کمک به مستاجران در شرایط سخت کرونایی است. دولت پیش از این نیز در حمایت از مستاجران، برای افزایش سالیانه اجاره بها مسکن در تهران، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک، سقف تعیین کرده بود تا از روند صعودی و غیرمنطقی اجاره بهای مسکن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:
توضیحات همتی درباره وام ودیعه مسکن

روحانی همچنین در جلسه هیات دولت از عملیاتی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از پاییز امسال خبر داد و گفت که دولت برای نخستین بار طی 14 سال گذشته، 32 هزار میلیارد تومان بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد تا سطح توانمندی این سازمان برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ارتقاء یابد و اجرای این طرح از مهرماه می توانند کمکی به بازنشستگان باشد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات گسترده ای برای ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از گرانی ها که امروز مردم را تحت فشار قرار داده، در دست اجرا است، گفت: بانک مرکزی در تلاش است قیمت ارز را به سمت تعادل هدایت کند و در این مسیر، صادرکنندگان باید به کمک بیایند و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی خود را به سامانه نیما عرضه کنند.

انتظار تعادل در بازار ارز

روحانی افزود: همچنین اقدامات خوبی برای استفاده از ارزی که در برخی کشورها به عنوان ذخیره داریم انجام گرفته است و دراین ارتباط حداقل با سه کشور به نتایج خوبی دست یافته ایم و امیدواریم ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار بگیرند و مردم شاهد یک تعادل قیمت در بازار باشند.

بیشتر بخوانید:
دلار به زیر ۱۵ هزار تومان بازخواهد گشت

رئیس جمهور همچنین به روند اقداماتی که برای تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت و مجلس انجام گرفته، اشاره کرد و گفت: هر زمانی که مجلس ایراد شورای نگهبان را رفع و قانون مذکور را به دولت ابلاغ کند، ما دو وزیر بازرگانی و صنعت را به مجلس معرفی می کنیم و این کار بسیار مهمی است که باید انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:
رنج منفی بازارساز در نرخ ارز/ ریزش دلار به کانال ۲۱ هزار تومان

وی خاطر نشان کرد: واقعا یک وزارتخانه قادر نیست که هم صنعت، هم معدن و هم بازرگانی را آن هم در شرایط تحریم اداره کند البته از سالها پیش متوجه این مساله بودیم و در پایان دولت یازدهم یک لایحه دوفوریتی در این زمینه به مجلس دادیم و بیش از 3 سال است که منتظر این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

روحانی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و لحظه ای دستگاه های مسئول بر وضعیت خرید تا عرضه کالا در بازار و انتقال ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما گفت : باید همه دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه از لحظه اول تا لحظه پایانی و تا زمانی که پول کالا در اختیار صادرکننده قرار گرفته و در سامانه نیما عرضه شود، بطورلحظه‌ای دنبال کنند و لذا در این زمینه باید گمرک، وزارتخانه های صمت و کشاورزی و سایر وزارتخانه‌ها، به روز و به لحظه باشند.

گرانی قابل قبول نیست

رئیس جمهور افزود: بانک مرکزی هم از لحظه‌ای که ارز در اختیار طرف قرار می‌دهد بایستی دنبال کند که این ارز کجا رفته، در چه کشوری مصرف شده، چه جنسی خریداری شده، این جنس کجاست و چه وقت وارد گمرک و در بازار عرضه شده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر تمام دستگاه‌های اجرایی کشور نظارت دقیقی بر صادرات و واردات انجام دهند، قیمت ارز و اجناس متعادل خواهد بود. البته نسبت به قیمت اجناس، شرکت‌هایی که دولتی هستند حق ندارند به بهانه‌های مختلف قیمت جنس را اضافه کرده و آنرا گران‌تر بفروشند و اگر قیمت جنسی در سال نسبت به سال قبل دو یا سه برابر شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس جمهور اظهارداشت: تمام قیمت اجناس را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار دادیم تا قیمت‌ها را کنترل کند و بر مبنای قیمتی که این ستاد تنظیم و ابلاغ می‌کند همه موظف به اجرا هستند. نباید بگذاریم بخاطر بوروکراسی و قوانین و مقررات گذشته، مردم در این شرایط حساس کنونی تحت فشار قرار بگیرند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان