شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 47596

ضرب الاجل ۲۴ ساعته برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن

ضرب الاجل ۲۴ ساعته برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن
وزارت اقتصاد و امور دارایی با ارسال نامه ای به روسای بانک های کشور به آنها برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن ضرب الاجل ۲۴ ساعته تعیین کرد.

به گزارش شهر بورس، وزرات امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به ۱۳ مدیر بانکی دولتی ضرب الاجل ۲۴ ساعته با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی تعیین کرد.

در این نامه از مدیران عامل بانک‌ها خواسته شده بخشنامه داخلی متبوع خود و همچنین فرایند و جزئیات اقدام شعب در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مذکور درج و به نحو مقتضی به اطلاع عمومی مشتریان و مسوولان شعب برسد.

همچنین همه واحدهای بازرسی را موظف کرده تا با تشکیل هیات ویژه نسبت به بازرسی سرزده و همچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات بدون ضامن چگونه است؟

وزارت اقتصاد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد به نشانی bazresi.mefa.ir را در پایگاه اطلاع‌رسانی و همچنین کلیه شعب بانک به اطلاع مشتریان خود برساند.

علاوه بر این باید تمام شکایات مردمی در خصوص پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی شود و علاوه بر برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته‌های انضباطی اعلام شود. مراجع رسیدگی موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رای اقدام کرده و نتیجه را به این مرکز اعلام کنند.

براساس این گزارش بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون بانک‌هایی هستند که موظف شدند در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ضامن دریافت نکنند و پرداخت تسهیلات براساس اعتبارسنجی افراد باشد.


بیشتر بخوانید: چرا پرداخت وام بدون ضامن به تعویق افتاد؟


نامه به بانک ها

 

نامه به بانک ها

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان