شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 5506

پایان قرمز شاخص کل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پایان معاملات بورس آخرین روز تیرماه، شاخص کل با افتی ۸۶۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحدی (۰٫۴۵ درصدی) سقوط کرد اما ارزش کل معاملات بازار سهام از مرز ۳۴ هزار میلیارد عبور کرد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز افتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پایان معاملات بورس آخرین روز تیرماه، شاخص کل با افتی ۸۶۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحدی (۰٫۴۵ درصدی) سقوط کرد اما ارزش کل معاملات بازار سهام از مرز ۳۴ هزار میلیارد عبور کرد.

این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز افتی ۴۸۶۱ واحدی (۰٫۹۵ درصدی) را به ثبت رساند.

در معاملات امروز بورس ۲ میلیون و ۳۴1 هزار معامله انجام شد که طی آن ۸ میلیارد و ۵۰7 میلیون سهم با ارزشی حدود ۲۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان دادوستد شد.

بیشتر بخوانید:
تداوم رشد شاخص کل بورس با ورود به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی

در این میان اگر چه نمادهایی چون شتران، شستا و فولاد به ترتیب تاثیر مثبت ۵۷۵۲، ۳۹۱۴ و ۲۱۲۳ واحدی بر شاخص کل بورس داشتند اما جو منفی غالب در بازار و معاملات منفی شپنا، پارسان و تاپیکو در نهایت کفه ترازو را به سمت رنگ قرمز برد تا شاخص افتی ۰٫45 درصدی را تجربه کند.

در میان گروه‎های مختلف صنعت، فلزات اساسی و خودرو با بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال معامله بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و گروه فراورده‌های نفتی و چندرشته‌ای نیز دیگر صنایع بالای ۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بودند.

در میان نمادها نیز فولاد با یک هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات امروز را از آن خود کرد و شستا و شتران نیز با یک هزار و ۳۸۳ و یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید:
زمان ثبت سفارش «آبادا» مشخص شد

 ارزش کل معاملات بازار سهام از مرز ۳۴ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان عبور کرد

در معاملات امروز فرابورس نیز در حالی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان معامله صورت گرفت که سه نماد صبا، هرمز و دماوند بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل این بازار داشتند.

بدین ترتیب در روزی که بازار سهام به دلیل افت قیمت دلار و برگزاری مجامع و سیو سود سهامداران روزی منفی را پشت سر گذشت، مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس از مرز ۳۴ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان عبور کرد تا رکوردی تازه در زمینه ارزش معاملات در تاریخ بورس به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید:
ادامه کاهش نرخ ارز در صرافی ملی/ دلار به ۱۹ هزار تومان رسید

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان