شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 8792

وزیر درباره زمان بازگشایی شستا توضیحی نداد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در مورد زمان بازگشایی نماد شستا که از 17 شهریور تا کنون بسته مانده ، توضیحی به خبرنگاران نداد و گفت: سود پایان سال سهامداران شستا با رشد ۱۷۹ درصد به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. وی ادامه

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در مورد زمان بازگشایی نماد شستا که از 17 شهریور تا کنون بسته مانده ، توضیحی به خبرنگاران نداد و گفت: سود پایان سال سهامداران شستا با رشد ۱۷۹ درصد به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: از اقدامات مهم دولت ، عرضه اویله شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود و سپس استفاده از اوراق تبعی برای تضمین حداقل سود سهامداران در هلدینگ‌های زیرمجموعه بود. درحالی توضیحات بیشتر در مورد اوراق تبعی بزودی اعلام می‌شود که سازمان تامین اجتماعی این اقدام را در راستای شفاف سازی انجام داده و تلاش می‌شود با خرید و فروش مناسب سهام مورد نیاز مردم، شرایط مساعدی برای بیمه‌گذاران و سهامداران ایجاد شود .

شریعتمداری درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: آخرین بخش در حوزه صندوق‌های دولتی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد کشور بود که با توافق امروز با رییس سازمان برنامه و بودجه ، برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد هزار میلیارد تومان اختصاص یافت تا در اولین فرصت اقداماتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: ورق بورس برگشت

شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی که به اختصار شستا نامیده می شود، جزو بزرگترین حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب می آید که در سال 1365 به منظور حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر سازمان تامین اجتماعی با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال تاسیس شد و در سالهای بعد در طی چند مرحله مبادرت به افزایش سرمایه گردید.شستا با بیش از 10000 هزار میلیارد تومان دارایی، سود سالانه نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان و سهامداری در بیش از 170شرکت بزرگ با تغییرات سیاسی مجدد، این روزها بار دیگر به نُقل محافل سیاسی تبدیل شده‌است. در حال حاضر این شرکت وابسته به تامین اجتماعی به‌ عنوان پشتوانه اقتصادی این سازمان درآمده است.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − چهار =

پراپ تریدینگ

کمان