شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر : 70038

واردات طلا تاثیری در کنترل قیمت طلا خواهد داشت؟

واردات طلا تاثیری در کنترل قیمت طلا خواهد داشت؟
بانک مرکزی امروز در مصوبه‌ای شرایط واردات طلا را برای واردکنندگان اعلام کرد. آیا واردات طلا تاثیری در کنترل قیمت طلا خواهد داشت؟

به گزارش شهر بورس، براساس مصوبه جدید بانک مرکزی تسهیلات جدیدی برای واردات طلا به کشور فراهم شد. حال این سوال پیش می آید، آیاد واردات طلا تاثیری در کنترل قیمت طلا خواهد داشت؟

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در مصوبه جدید که از روز جاری قابلیت اجرا دارد تسهیلات متعددی برای واردات طلا به کشور فراهم شده است.

بر این اساس شرط الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این به بعد، وارد کنندگان می‌توانند با استفاده از تمامی روش‌ها و ابزارهای پرداخت، اقدام به واردات طلا کنند.


بیشتربخوانید: فروش ربع سکه در بورس ادامه دارد


همچنین محدودیت استفاده از منابع ارزی خود وارد کننده برای واردات طلا برداشته شد و استفاده از منابع ارزی حاصل از صادرات خود، صادرات دیگران، و ارز دیگران نیز برای واردات طلا فراهم شد.

علاوه بر این تسهیلاتی در رابطه با ثبت اطلاعات وارده در سامانه تأمین ارز، در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در بخشنامه ارزی بانک مرکزی به تمامی موسسات بانکی ذکر شده است.

بر این اساس انتظار می‌رود با مصوبه فوق موانع ورود طلا به کشور مرتفع شده و شاهد افزایش ورود طلا به کشور و به تبع آن تعدیل نرخ آن باشیم.

منبع: مهر

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان