شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 55726

همکاری 3 ارگان عامل بازگشت بازار سرمایه به تعادل

همکاری 3 ارگان عامل بازگشت بازار سرمایه به تعادل
کارشناس بازارسرمایه گفت: به طورحتم همکاری سه جانبه بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس در راستای کاهش نرخ بهره بین بانکی بر بازگشت اعتماد سهامداران به بازارسرمایه تاثیر خواهد داشت.

هومن عمیدی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، در رابطه با تاثیرات افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازارسرمایه، اظهار داشت: طی چند وقت اخیر بحث افزایش نرخ بهره بین‌بانکی یکی از مسائل عمده‌ای بود که بازارسهام را تحت الشعاع خود قرار داد به نحوی که سهامداران با فرض ادامه افزایش نرخ مذکور و کاهش p/e بازار، دورنمای منفی را برای بازارسرمایه متصور شدند.
او افزود: یکی از دلایل اصلی فشارهای فروش طی چندمدت اخیر به بحث عدم پایبندی بانک مرکزی به مصوبه ۱۰ بندی در رابطه عدم افزایش نرخ بهره بانکی بازمی‌گردد.
این کارشناس بازارسرمايه گفت: با ادامه روند افزایش نرخ بهره بین بانکی تمایل اشخاص به سرمايه‌گذاری در اوراق خزانه اسلامی و سایر اوراق با درآمد ثابت افزایش می‌یابد و به تبع آن فشار فروش در بازارسرمایه دوچندان می‌شود.


بیشتر بخوانید:امیرعلی امیرباقری: راه اندازی سامانه ستاره موجب کاهش فشار فروش در بازار سرمایه می شود


عمیدی تصریح کرد: افزایش نرخ بهره بین بانکی به سبب افزایش هزینه‌های تولید افزون بر کاهش میزان تولیدات، سودآوری شرکت‌ها را نیز تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.
او تاکیدکرد: به طورحتم همکاری سه جانبه بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس در راستای کاهش نرخ بهره بین بانکی بر بازگشت اعتماد سهامداران و حرکت سرمایه اشخاص به سمت بازارهای مولد و بازارسرمايه تاثیر خواهد داشت.
اين کارشناس بازارسرمایه بیان مرد: اکنون قیمت سهم‌ها بسيار ارزنده است اما هنگامی که سیاستگذار نسبت به تصمیمات اتخاذ شده پایبندی نشان نمی‌دهد بدین معناست که سياستگذاري با مشکل مواجه بوده و سرمایه‌گذار را نسبت به تزریق سرمایه در بازارهای مولد از جمله بازارسرمایه ناامید می‌کند.
عمیدی در پایان گفت: علاوه بر کاهش نرخ بهره بین بانکی مطابق مصوبه ۱۰ بندی، پیشنهاد می‌شود که وزارت امور اقتصاد به همراه سازمان بورس مشوق‌های مالیاتی را برای شرکت‌های بورسی در نظر گرفته، تا ناشران به منظور کنترل کاهش قیمت سهام انگیزه لازم را برای انتشار اوراق تبعی داشته باشند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان