شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر : 8314

همتی: اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که اقتصاد کشور در مسیربازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است. همتی در این یادداشت خود افزود: گزارش اولیه ارقام شد اقتصادی فصل اول سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی نشان می دهد که رشد اقتصادی بدون نفت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که اقتصاد کشور در مسیربازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است.

همتی در این یادداشت خود افزود: گزارش اولیه ارقام شد اقتصادی فصل اول سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی نشان می دهد که رشد اقتصادی بدون نفت ۰.۶- بوده که به شکل زیر توزیع شده است:
۱- رشد گروه کشاورزی ۳.۸+ درصد، ۲-رشد گروه صنایع و معادن ۲.۵+ درصد، ۳- رشد گروه خدمات ۱.۶- درصد و  رشد اقتصادی با نفت ۲.۸- درصد

بیشتر بخوانید:
اصلاح دامنه نوسان بورس به شرط تقویت بازارگردانی
پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ شهریور ۹۹/ تصمیم برای بازگشت بازار جدی است
امیدواری‌ها به واکسن کرونا بورس‌های بین‌المللی را مثبت کرد

سه نکته:

۱- اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است. در مقایسه با کشورهایی که مواجه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصادشان صرفا با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوار کننده است.

۲- تنها بخش منفی غیر نفت ، بخش خدمات بوده است، که بدلیل محدودیت های بهداشتی ناشی از کرونا کاملا قابل پیش بینی بود. لذا بازیابی رشد در بخش غیرنفتی همراستا با ارقام رشد تیر و مردادماه شرکت های صنعتی دور از دسترس نیست.

۳- منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار ۹۸ ، هم به دلیل فشار تحریم ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است. امید این است که این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان