شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 12145

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

هشدار «بلومبرگ» به خریداران ارزهای دیجیتال

به گزارش شهر بورس، ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی پول دیجیتالی است که ویژگی اصلی آن غیرقابل دست‌کاری بودن و غیرقابل‌کنترل بودن آن توسط نهادهای واسطه ازجمله بانک‌های مرکزی است. مهم‌ترین ارزهای دیجیتال جهان بیت‌کوین و اتریوم هستند که هم‌اکنون بخش عمده معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. رؤیای یک‌شبه پولدار

به گزارش شهر بورس، ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی پول دیجیتالی است که ویژگی اصلی آن غیرقابل دست‌کاری بودن و غیرقابل‌کنترل بودن آن توسط نهادهای واسطه ازجمله بانک‌های مرکزی است. مهم‌ترین ارزهای دیجیتال جهان بیت‌کوین و اتریوم هستند که هم‌اکنون بخش عمده معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.

رؤیای یک‌شبه پولدار شدن پس از سال رؤیایی ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر فراز و نشیب بسیاری را متحمل شده‌اند که این اتفاقات به‌طور مستقیم بر روی قیمت هر واحد آن‌ها تأثیر گذاشته‌اند.

شیوع بیماری کرونا در سال 2020 موجب ایجاد بحران اقتصادی جهانی شد که در این میان کسب‌وکارهای مختلفی از این موضوع آسیب دیدند اما ارزهای دیجیتال طی یک سال رؤیایی رشد قابل‌توجهی پشت سر گذاشتند.
رشد بیت کوین تا 40 هزار دلار این روزها تیتر یک محافل خبری شده و کاربران ایرانی نیز در فضای مجازی بحث‌های داغی پیرامون رشد اخیر ارزهای دیجیتال دارند. حال سرمایه‌گذاران ایرانی پس از یک صعود و نزول در بازارهای داخلی نظیر بازار سرمایه علاقه دارند که به سمت بازار ارزهای دیجیتال قدم بردارند، اما این بازار در کنار سودهای کلان و شیرین، چه ریسک‌هایی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت؟

ریسک‌های بزرگ این بازار و در مواردی ناآگاهی سرمایه‌گذاران خرد موجب شده تا سازمان‌های نظارتی جهانی نیز در این خصوص هشدار دهند و در این راستا خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ طی گزارشی از هشدارهای سازمان‌های نظارتی به سرمایه‌گذاران این بازار خبر داد.

این خبرگزاری طی گزارش اخیر خود درباره بازار ارزهای دیجیتال مدعی شد که نهاد نظارتی بریتانیا به سرمایه‌گذاران رمز ارزها هشدار فعال شدن ریسک از دست دادن کل سرمایه‌شان را داد. سازمان نظارت بر امور مالی انگلستان به خریداران رمز ارزها که دنبال کسب سود از آخرین دوره رونق رمز ارزها هستند هشدار جدی داد که آماده باشند تا همه‌چیز را از دست بدهند!

بر اساس نوشته بلومبرگ، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «سرمایه‌گذاری در رمز ارزهای دیجیتالی یا سرمایه‌گذاری و اعتبارهای مربوط به آن‌ها، به‌طور عام دارای ریسک بسیار بالایی برای منابع مالی سرمایه‌گذاران است.»

این سازمان معتقد است که اگر خریداران رمز ارزها در این بازار سرمایه‌گذاری کنند باید آماده باشند تا تمام پول خود را از دست بدهند. نگرانی‌های FCA (سازمان نظارت بر امور مالی) شامل تغییر ناگهانی در نوسانات قیمت، پیچیدگی ذاتی رمز ارزها به‌عنوان دارایی سرمایه‌گذاری و نبود مقررات حمایت از مصرف‌کننده در بسیاری از این محصولات است.
گفتنی است، قیمت بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز رمز دیجیتالی در سال میلادی گذشته بیش از چهار برابر شده است که تداعی‌کننده خاطرات سال ۲۰۱۷ است که برای اولین بار رمز ارزها را به یک خانواده جدید تبدیل کرد قبل از اینکه قیمت‌ها به‌سرعت سقوط کنند.

بیت کوین دیروز نسبت به روز یکشنبه و دوشنبه، ۲۱ درصد افت کرد و به ۳۲۴۰۰ دلار رسید که این میزان افت بیشترین میزان کاهش دوروزه از زمان تأثیرپذیری بازارهای جهانی از همه‌گیری کروناست. ارز رمز دیجیتالی بیت کوین در روز ۸ ژانویه ۲۰۲۱ به رکورد تقریبی ۴۲۰۰۰ دلار رسید.

گزارش شهر بورس می‌افزاید، در شرایطی که هیچ آمار رسمی از میزان معاملات رمز ارزها ارائه نمی‌شود، آمارهای غیررسمی و غیرقابل استناد نیز بسیار متغیرند؛ برای مثال بر اساس ادعای «وطن امروز» برخی از منابع به ارقام ۱۰ تا ۱۶ میلیون دلاری تراکنش روزانه ارزهای دیجیتال در کشور اشاره می‌کنند. برخی دیگر مدعی هستند در مقطعی که قیمت بیت‌کوین با افزایش ناگهانی مواجه شد، اقبال به خریدوفروش آن نیز در ایران افزایش یافت.

در شرایطی که خریدوفروش رمز ارزها اکنون در ایران غیرقانونی و ممنوع نیست و درواقع، قانون‌گذاری در مورد آن انجام‌نشده است نیاز است تا افراد مبتدی بدون آگاهی وارد این بازار نشوند و برای سرمایه‌گذاری در این حوزه آموزش‌های لازم را کسب کنند.

گزارش از علی اسمعیل زاده

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان