شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر : 61422

نقش آفرینی شرکت صنایع فولاد کردستان در رفع بیکاری

نقش آفرینی شرکت صنایع فولاد کردستان در رفع بیکاری
حضور صنعت فولاد در یک منطقه بر فرآیند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زایی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش شهر بورس و به نقل از ایلنا، استفاده از ظرفیت‌‌های خدادادی در حوزه‌‌‌ معدن و صنایع معدنی، توسعه متوازن مناطق مختلف بویژه مناطق محروم و کمتر برخوردار و اشتغال‌زایی گسترده را به دنبال دارد. در این بین شرکت صنایع فولاد کردستان توانسته نقش مهمی در اشتغال‌زایی،‌ پیشرفت و عدم فرار جمعیتی ایفا کند. در واقع شرکت فولاد کردستان با سرمایه گذاری هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (۴۶درصد سهام تجمیعی) و ایمیدرو (۴۴ درصد) با هدف تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرده است و برای آن پروژه‌هایی ترسیم شده که به ثمر رسیدن آن‌ها می‌تواند علاوه بر افزایش تولید و تکمیل زنجیره فولاد نقش به سزایی در صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر داشته باشد و علاوه بر رشد درآمدهای صادراتی، منجر به توسعه منطقه و محرومیت زدایی شود. نگاهی به فولاد کردستان و واحدهایی که در دست اجرا است، نشان می‌دهد این شرکت می تواند چهره این منطقه را از فقر پاک کرده و روزهای درخشانی را برای مردم منطقه رقم بزند.

با محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه بیان کرد: خوشبختانه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی گام‌های بزرگی در حال انجام است و با رویکرد اولیه کمک رسانی و رفع مشکلات روستاهای اطراف پروژه ها در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی با اشاره به پروژه‌های در دستور کار این مجموعه گفت: شرکت صنایع فولاد کردستان شامل ۲ پروژه مگا مدول صنعتی است که در میان ۴۸ پروژه پیشران پیشرفت اقتصاد کشور در بهمن ۱۴۰۰ با حضور رییس جمهور محترم درسالن همایش های صدا و سیما رونمایی شد. اولین پروژه، احداث کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۶ میلیون تنی در شهرستان بیجار و پروژه دیگر واحد فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی به ظرفیت یک میلیون تن در شهرستان قروه است و هر دو پروژه نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: لزوم استفاده از ظرفیت اشتغال زایی شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان


احمدی با بیان اینکه راه‌اندازی این پروژه می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته باشد،‌ گفت: بدون شک راه‌اندازی این دو واحد تولیدی می‌تواند نقش بسیارمهمی در توسعه اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و به دنبال آن ارتقای فرهنگی و اجتماعی آن منطقه به همراه داشته باشد. در پروژه آهن اسفنجی شاهد اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر و در پروژه کارخانه فولاد سازی شاهد اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفری خواهیم بود. در واقع این دو مجموعه به طور مشترک حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد، اما فراموش نکنیم در صنعت فولاد به طور استاندارد میزان اشتغال غیر مستقیم چندین برابر اعداد اعلام شده است. البته این اعداد و ارقام صرف نظر از صنایع پایین دستی که بعدها در استان به واسطه احداث واحد فولادسازی شکل می‌گیرند.

جذب از ساکنین روستاهای مجاور پروژه انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان در ادامه اظهار کرد: اشتغالی که این پروژه در منطقه ایجاد می کند شاهد اثر گذاری بسیار بر معیشت مردم منطقه و به ویژه روستاییان نزدیک به پروژه خواهیم بود. این در حالی است که اولین مرحله جذب از ساکنین روستاهای مجاور پروژه انجام می شود و در حال حاضر نیز در قالب نیروهای کارگری و نگهبانی گزینش ومشغول به کار شده اند و در گام بعدی قرار است پس از برگزاری آزمون سراسری به جذب نیروهای متخصص بپردازیم که پس از گذراندن دوره های آموزشی در حین ساخت، در دوران بهره برداری در راهبری کارخانه از آنها استفاده نماییم.

احمدی تاکید کرد: پروژه های فولاد تحولی جدی در منقطه ایجاد می‌کند و می‌تواند آینده روشنی برای مردم منطقه و اقتصاد کشور ایجاد کند. این مهمترین دلیل شعار ما در شرکت فولاد کردستان یعنی «کردستان شایسته توسعه است» بوده و به آن اعتقاد داریم و برای تحقق آن نهایت تلاشمان را در شرکت فولاد کردستان می کنیم.

احمدی در نهایت با اشاره به زمان بهره‌برداری از دو پروژه یاد شده، تصریح کرد: پروژه آهن اسفنجی براساس زمان بندی صورت گرفته و با توجه به اراده مصمم سهام داران و بحث افزایش سرمایه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی که هزینه‌های سال اول پروژه را تامین می‌کند در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید، همچنین پروژه فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی نیز در حدود سال های ۱۴۰۴-۱۴۰۵ در مسیر تولید قرار می‌گیرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − یک =

پراپ تریدینگ

کمان