شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 50231

نفت روسیه توسط کنگره آمریکا تحریم شد

نفت روسیه توسط کنگره آمریکا تحریم شد
طی هفته ای که گذشت نفت برنت با کاهش 3.6 درصدی و WTI با افت 3 درصدی مواجه شد که یکی از رویدادهایی که انجام گرفت نفت روسیه توسط کنگره آمریکا تحریم شد.

 به گزارش شهر بورس، قیمت نفت در معاملات پرتلاطم ثابت بود اما پس از اعلام برنامه‌های کشورها برای آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود، برای دومین سقوط هفتگی در مسیر خود باقی ماند و به همین سبب نفت روسیه توسط کنگره آمریکا تحریم شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 7 سنت افزایش به 100.67 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 30 سنت افزایش به 96 دلار و 32 سنت رسید.

طی هفته برنت با کاهش 3.6 درصدی و WTI با افت 3 درصدی مواجه شده است. معیارها برای هفته ها در بی ثبات ترین حالت خود از ژوئن 2020 بوده اند.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) ظرف شش ماه آینده 60 میلیون بشکه نفت تولید خواهند کرد و ایالات متحده نیز به عنوان بخشی از انتشار 180 میلیون بشکه‌ای خود که در ماه مارس اعلام شد، با این مقدار برابری خواهد کرد.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، گفت: «نگرانی وجود دارد که با کاهش مصنوعی قیمت‌ها، فقط تقاضا را افزایش می‌دهید و این امر به سرعت این عرضه را از بین می‌برد.»

قیمت جهانی نفت


بیشتر بخوانید:اطلاعیه مهم هواشناسی/اگر قصد سفر دارید بخوانید


تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند که انتشار نفت همچنین می تواند تولیدکنندگان از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان شیل ایالات متحده را از تسریع افزایش تولید حتی با قیمت حدود 100 دلار در هر بشکه باز دارد.

در همین حال، استفان برنوک، تحلیلگر PVM، تأثیر آزادسازی ذخایر را زیر سوال برد.

وی گفت: «علیرغم این حجم بی‌سابقه، شک و تردید وجود دارد که آیا این سیل عرضه‌ای وارده، کمبود نفت خام روسیه را برطرف می‌کند یا خیر.

جی پی مورگان (NYSE:JPM) می گوید آزادسازی ذخایر تا 1 میلیون بشکه در روز «در کوتاه مدت مسیری طولانی در پیش دارد» تا کمبودعرضه نفت روسیه را جبران کند.

این بانک در یادداشتی می‌گوید: «با این حال، با شروع سال ۲۰۲۳ و پس از آن، تولیدکنندگان جهانی احتمالاً نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری خواهند داشت تا هم شکاف روسیه در عرضه را پر کنند و هم ذخایر استراتژیک آژانس بین‌المللی انرژی را دوباره ذخیره کنند».

آزادسازی سهام اضطراری بازارهای فیزیکی را نیز تضعیف کرده است.

در حالی که روسیه خریداران آسیایی پیدا کرده است، خریداران غربی از آغاز درگیری در اوکراین از خرید محموله‌ها اجتناب می‌کنند.

کرملین روز جمعه اعلام کرد آنچه که «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین می‌خواند، می‌تواند در «آینده قابل پیش‌بینی» پایان یابد، زیرا اهداف آن در حال دستیابی هستند و کار توسط ارتش روسیه و مذاکره‌کنندگان صلح روسیه انجام می‌شود.

دو منبع آگاه روز پنجشنبه به رویترز گفتند که تولید نفت و میعانات گازی روسیه از 11 تا 6 آوریل به 10.52 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

کنگره ایالات متحده روز پنجشنبه به تحریم نفت روسیه رای داد، در حالی که اتحادیه اروپا در حال بررسی این ممنوعیت است.

اما عدم قطعیت تقاضا در روز جمعه پس از اینکه شانگهای قرنطینه خود را برای مقابله با افزایش سریع عفونت‌های COVID-19 تمدید کرد، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 6 =

پراپ تریدینگ

کمان