شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 14073

موارد مهم در مورد چک‌های جدید

به گزارش شهر بورس، اصلاح قانون صدور چک با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و چک‌های جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ در شبکه بانکی توزیع شده است. بانک مرکزی به منظور اطلاع و آشنایی هرچه بیشتر هموطنان با

به گزارش شهر بورس، اصلاح قانون صدور چک با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و چک‌های جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ در شبکه بانکی توزیع شده است.

بانک مرکزی به منظور اطلاع و آشنایی هرچه بیشتر هموطنان با الزامات قانونی چک‌های جدید، اواخر سال گذشته کتابچه‌ای را تحت عنوان «کتابچه الزامات قانونی چک‌های جدید» منتشر کرد.

براساس جدیدترین صحبت‌های سخنگوی اجرای قانون جدید چک تاکنون ۴۴۰ هزار فقره چک جدید به مشتریان تحویل داده شده است.

مشخصات ظاهری چک های جدید

چک‌های جدید بنفش رنگ با عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» به مشتریان شبکه بانکی ارائه می‌شوند.

در این بین صادرکنندگان چک‌های جدید، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ»، «مبلغ» و «هویت گیرنده» را علاوه بر برگه چک در سامانه صیاد نیز ثبت کنند.

همچنین افراد برای ثبت اطلاعات خود در سامانه صیاد می‌توانند از درگاه‌های بانکی خود شامل «اینترنت بانک»، «همراه بانک» یا «اپلیکیشن‌های پرداخت» استفاده کنند.

این طور که نادعلی زاده گفته است دریافت کنندگان چک‌های جدید نیز باید اطلاعات مندرج در برگه چک را با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد تطابق دهند و نسبت به تایید یا رد چک اقدام کنند.

بنابر صحبت‌های سخنگوی اجرای قانون جدید چک انتقال چک نیز صرفا از طریق ثبت کدملی گیرنده جدید در سامانه صیاد امکان پذیر است و گیرنده جدید نیز ملزم به تایید اطلاعات چک در سامانه صیاد است؛ بنابراین متناظر با هر ثبتی در مورد چک‌های جدید یک تایید نیز باید در سامانه صیاد انجام شود.

منبع: میزان

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان