شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 4309

معدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های “بورس”

معدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های “بورس”

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به عنوان یک فاندامنتالیست معتقدم سهام و صنایعی باید مورد استقبال قرار بگیرند که دارای ارزش بنیادی هستند. وی ادامه داد: رشدی که بازار تجربه می‌کند به دلیل پارامتر‌های درونی شرکت‌ها نبوده بلکه به دلیل افت ارزش پول ملی است، در نتیجه زمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به عنوان یک فاندامنتالیست معتقدم سهام و صنایعی باید مورد استقبال قرار بگیرند که دارای ارزش بنیادی هستند.
وی ادامه داد: رشدی که بازار تجربه می‌کند به دلیل پارامتر‌های درونی شرکت‌ها نبوده بلکه به دلیل افت ارزش پول ملی است، در نتیجه زمانی که افت ارزش پول ملی رخ می‌دهد هجمه عمومی نیز ایجاد شده و چه با ارزش چه بی ارزش هر دو گران می‌شوند.
این کارشناس بازارسرمایه به بررسی کلی بازار پرداخته و تصریح کرد: صنایع با پایه معدنی، فلزی و صنایع وابسته به آن‌ها را می‌توان صنایع ارزنده این روز‌ها دانست، با توجه به پارامتر کاهش ارزش پول ملی، طبیعتا انتظار ارز آوری محصولات در کامودیتی ها، محدویت قابل توجهی را نیز اعمال خواهد کرد.
شهدایی با اشاره به نهنگ‌های “بورس” از جمله فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در مقابل شرکت‌های بزرگ (نهنگ‌های “بورس”)، با محاسبه نرخ جی (رشد سودآوری شرکت‌ها) که در محاسبات سودآوری بررسی می‌شود، برخی شرکت‌های کوچک بسیار ارزشمند بوده و جز سهام پرپتانسیل بازار محسوب می‌شود که در آینده پیشتاز بازار خواهند بود.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود که رشد سودآوری شرکت‌ها را تحلیلگران در محاسبات خود آورده و تنها به سیگنال‌های تکنیکالی یا نگاه به EPS و مقایسه آن با قیمت و نسبت P/E اکتفا نکنند.
منبع: بورس نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان