شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۰۰
کد خبر : 54012

مضرات استخراج بیت کوین برای یارانه

مضرات استخراج بیت کوین برای یارانه
در این مقاله با مضررات استراج بیت کوین برای سیستم یارانه یا کامپیوتر آشنا می شوید.

به گزارش شهر بورس، بیت کوین از ارزهای دیجیتال پرطرفدار بین علاقه مندان و سرمایه گذاران این حوزه می باشد که برای ماین کردن این ارز از گوشی همراه ، کامپیوتر و یا یارانه خود استفاده می کنند که خسارات جبران ناپذیری برای سیستم شما به وجود می آورد.پس باید با مضررات استخراج بیت کوین برای سیستم خود آشنا شوید و آگاهانه این کار را انجام دهید.

اگر به استخراج ارزهای دیجیتال علاقه دارید و چیزهایی هم در مورد استخراج آسان و رایگان بیت کوین با کامپیوتر و یا گوشی شنیده اید، حتما باید مضرات استخراج بیت کوین برای کامپیوتر را نیز بدانید تا اگر شرایط استخراج با این وسایل را داشتید، برای آن اقدام کنید. در این مقاله آموزشی سعی کردیم تا همه چیز راجب مضرات استخراج بیت کوین برای کامپیوتر و گوشی همراه را توضیح دهیم به صورتی که به زبان ساده باشد و بتوانید مفهوم مطلب رو درک نمایید.

مضرات استخراج بیت کوین برای کامپیوتر

در حال حاضر یکی از معضلات و مشکلاتی که در بحث ماینینک بیت کوین وجود دارد، استخراج بیت کوین با استفاده از موبایل و یا کامپیوتر به شمار می رود، در این مطلب آموزشی قصد داریم تا در خصوص این موضوع صحبت کنیم. همه ما میدانیم که راه درست استخراج استفاده از دستگاه های اسیک بیس یا همان انت ماینر است، حال سایت هایی وجود دارند که پیشنهاد این کار را به شما ارائه می کنند و این طور می گویند که با استفاده از موبایل یا لپ تاپ برای استخراج بیت کوین اقدام نمایید، ولی نکته ای که وجود دارد این است که شما نمی دانید پشت پرده این فرایند به چه صورت انجام می شود که قصد داریم راجع به این موضوع دیدتان را باز کنیم.

در واقع تمامی این سایت ها در حین این فرآیند دارند از منابع سیستم و اطلاعات سیستم های شما بدون اینکه شما خبر داشته باشید استفاده می کنند و در مقابل مقدار بسیار بسیار ناچیزی نسبت به فشاری که به پردازنده شما وارد می شود به شما کارمزد می پردازند که معمولا هم به مبلغ قابل برداشت از سایت نخواهد رسید. به عنوان مثال شما یک ماه سیستم یا موبایل خود را با قدرت پردازش کامل در اختیار یک وب سایت قرار می دهید، این یک ماه به اندازه یک بازی خیلی سنگین به صورت مداوم از سیستم شما استفاده می شود و در انتها حدکثر هزار تومان به حساب شما واریز می شود و پس از چند ماه باطری یا پردازنده سیستم شما دچار اختلال شده و نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.

بنابراین باید چند صد هزار تومان برای خرید باطری یا پردازنده هزنه کنید! آیا این کار برای شما که دارنده دستگاه اصلی هستید سود دارد یا برای کسانی که از این موضوع استفاده می کنند؟ جواب سوال مشخص است، پس به هیچ عنوان توصیه نمی شود که بخواهید از این سایت ها برای استخراج استفاده کنید. این موضوع را هم در خاطر داشته باشید که هیچ سایتی بیت کوین رایگان به کسی نخواهد داد، بنابراین برای وقت خودتون ارزش قائل باشید و برای ورود به بازار بیت کوین، استخراج یا ترید در بازه های زمانی را در دستور کار خود قرار دهید، چرا که در حال حاضر بیت کوین، اتریوم و یا ارزهای دیگر به صورت رایگان و با سیستم های معمولی قابل دستیابی نیست.

از دیگر مضرات و مشکلات این است که شما بایستی به صورت دائم سیستم خود و یا موبایلتان را روشن نگهدارید و حداکثر توان پردازنده دستگاه را در اخیار سایتها قرار دهید که این کار موجب کاهش طول عمر باطری و پردازنده کامپیوتر و موبایل شما خواهد شد و در واقع می توان این طور نتیجه گرفت که هرچه دستگاه شما بیشتر در اختیار این سایت ها قرار داشته باشد، زودتر از بین خواهد رفت. حال ما آن چیزی که دیگران نمی گفتند و معمولا خلاف آن را شنیده اید، گفتیم.

دیگر انتخاب با شماست که انتخاب کنید آیا راه درست برای ماینینگ استخراج با موبایل و لپ تاپ است یا باید با دستگاه های مخصوص به آن را برای استخراج به کار گرفت. همچنین در این خصوص این سوال را همیشه از خود بپرسید که چرا بعضی افراد برای خرید ماینر بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می کنند وقتی می توانند با هزینه های ناچیز برای استخراج بیتکوین اقدام کنند!

جایگاه کامپیوتر در دنیای ارزهای دیجیتال

علی ‌رغم تمام حرف ‌هایی که زدیم، نمی‌ توان کامپیوترها را از دنیای ارزهای دیجیتال کنار گذاشت. با این که کامپیوترها برای امر ماینینگ به‌ صرفه محسوب نمی شوند، ولی قلب و هسته فرآیندهایی امنیتی و اجرایی هر شبکه ارز دیجیتال با کامپیوتر اداره و اجرا می گردد. البته کامپیوتر هم که نه، بلکه سرور که یک کامپیوتر بزرگ. در دنیای بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال، کامپیوترها وظیفه تطبیق امضای دیجیتال هر تراکنش با کلید عمومی درخواست ‌کننده تراکنش را بر عهده دارند. همچنین کامپیوتر است که هنگام درخواست یک تراکنش از طرف شما، سابقه تراکنش‌ های شما را در بلاک ‌چین بررسی می ‌کند تا مانع از تقلب در پرداخت‌ ها شود.


بیشتر بخوانید:تولید محصول جدید در زیرمجموعه کچاد


در نهایت کامپیوتر است که تمامی تراکنش ‌های تایید نشده را جمع آوری کرده و بین دستگاه‌ های ماینینگ زیردست خود به منظور یافتن یک بلوک معتبر پخش می‌ نماید. میزان بار پردازشی هر کدام از این دستگاه ‌ها را نیز به وسیله کامپیوتر مشخص خواهد شد، به عبارتی در هر شبکه ارزهای دیجیتالی، کامپیوتر مغز است و سایر دستگاه‌ های ماینینگ، اعضایی هستند که بدون کامپیوتر به‌ هیچ ‌عنوان قادر به کار نیستند.

مزایای استخراج بیت کوین

کسب بیت کوین به عنوان پاداش :به زبان ساده تر معاملات بیت کوین در گروه‌ هایی به نام بلوک جمع شده و حدودا در هر ۱۰ دقیقه تایید می‌ شوند. به کمک یک سری معادلات ریاضی بسیار پیچیده رایانه ‌های ماینر سعی در حل یک بلوک ددارند. نخستین کسی که با موفقیت معادله یک بلوک را حل کند، پاداش آن بلوک را دریافت می‌ کند. همچنین ماینرها کلیه هزینه ‌های معامله ‌ای را که در این قسمت درج شده است را دریافت می‌ کنند. همان‌ طور که مشاهده می ‌کنید فرآیند استخراج از یک معدن بیت کوین اگر به‌ درستی انجام شود می‌ تواند منبع خوبی برای درآمد زایی به حساب آید. البته باید در نظر داشت که برای استخراج باید بسیاری از موارد دیگر را در نظر بگیرید و سپس برای آن اقدام کنید.

کسب بیت کوین با قیمت پایین تر :شما قادرید برای داشتن بیت کوین آن را خریداری کنید، ولی بی شک برای این کار باید پول واقعی بپردازید. ضمن آن ‌که فرآیند خرید بیت کوین و انتقال دادن آن به کیف پول دیجیتالی شما نیز برایتان هزینه دارد. به جای آن می ‌توانید با هزینه کمتری بیت کوین استخراج نمایید. این کار نیز هزینه‌ بر است، ولی در عوض بیت کوینی که صاحب می ‌شوید با مبلغ کم تری به دستتان رسیده است. ضمن آن ‌که حل یک بلوک به تنهایی برای شما پاداش بیت کوینی به همراه دارد.

مضرات استخراج بیت کوین برای یارانه

امکان استخراج سریع بیت کوین با پیوستن به استخر استخراج : شما چنانچه بخواهید به‌ شکل انفرادی و تنها با تکیه بر امکانات و قدرت سخت ‌افزاری خودتان شانس خود را برای یافتن یک بلوک بیت کوین امتحان کنید، احتمال آن ‌که به این موقعیت برسید خیلی کم و دیر به دیر خواهد بود. هرچند پاداشی که می ‌گیرد ارزشمند است، ولی بعید نیست که تا مدت ‌ها نتوانید چیزی استخراج‌ کنید، ولی یکی از مزایای استخراج بیت کوین این است که امکان استخراج سریع بیت کوین با پیوستن به استخر استخراج وجود دارد. این بدین معنی است که شما می ‌توانید به جای انفرادی عمل کردن، به یک تیم ملحق شوید که در آن قدرت هش همه اعضای تیم برای پیدا کردن یک بلوک و استخراج از آن درگیر می‌ شود. البته در این روش پاداش حل بلوک بین همه اعضای تیم یا استخر استخراج تقسیم خواهد شد، ولی این کار گروهی این مزیت را دارد که شانس شما را برای کشف یک بلوک افزایش خواهد یافت.

کمک به افزایش امنیت شبکه : هرچند امکان نفوذ هکرها به شبکه بیت کوین و کیف پول ‌های بیت کوینی چیزی نزدیک به صفر است، ولی این احتمال وجود دارد که روزی هکری بتواند بیت کوین‌ های کیف پول شما را هک کند، ولی ورود هر یک ماینر به شبکه استخراج سبب سخت‌ تر شدن معادلات ریاضی هر بلوک می ‌شود، از همین روی چنانچه شما به‌ عنوان یک ماینر برای استخراج بیت کوین اقدام نمایید، به سهم خودتان دست هکرها را از تمام بیت کوین ‌ها کوتاه ‌تر کرده‌ اید.

امکان استخراج سایر ارزهای دیجیتالی با سخت‌افزار فعلی : چنانچه ماینر شما دستگاه پرقدرت و به روزی باشد، قادرید به‌ جز بیت کوین با آن ارزهای دیجیتالی دیگری هم استخراج ‌نمایید. به این ترتیب کیف پول ارزهای دیجیتالی قدرتمندتری دارید که سقوط احتمالی ارزش یک ارز، کم تر به آن آسیب وارد می‌ کند. این‌ها مزایای استخراج بیت کوین به‌ جای خرید آن بود.

معایب استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین بسیار کار پیچیده ‌ای است : شروع کار در دنیای استخراج بیت کوین به هیچ عنوان ساده نخواهد بود. حتی افرادی که درک خوبی از نحوه کارکرد بلاکچین دارند، امکان دارد در روزهای ابتدایی کار خود بسیار سردرگم شوند. شما برای این کار حداقل نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتالی، نرم ‌افزار استخراج معدن یا ماینر، عضویت در استخر استخراج، یک حساب کاربری با ارز مبادله‌ ای، یک دکل معادن شخصی یا کامپیوتر پر قدرت، یک GPU یا تراشه اسیک ASIC و تجهیزات خنک کننده قوی دارید. استخراج کردن کار خیلی آسانی نخواهد بود، پس آماده باشید که زیاد مطلب بخوانید و بسیار زیاد اشتباه کنید تا در مسیر سودآوری به ثبات برسید.

هزینه برق شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد : یکی دیگر از معایب استخراج بیت کوین این است که ماینرها به شدت مصرف برق بالایی دارند و همچنین گرمای بسیاری تولید می ‌کنند. این موضوع آن ‌قدر جدی است که حافظان محیط زیست در دنیا بر این باورند که استفاده روز افزون از ماینرها به شدت روی فرآیند گرم شدن زمین تاثیر می گذارد و به آن سرعت بخشیده است.


بیشتر بخوانید:ادامه ریزش ارزهای دیجیتال/ بیت کوین وارد کانال 23 هزار دلار شد


تهیه سخت افزارهای ماینر سخت و پر هزینه است : برق تنها هزینه ‌ای نیست که شما باید نگران آن باشید. چنانچه قصد ندارید مسیر استخراج ابری Mining Cloud را طی کنید، مطمئنا به تجهیزات سخت ‌افزاری پرمصرف نیز احتیاج پیدا خواهید کرد. چند دستگاه سخت‌ افزاری متفاوت وجود دارد که می ‌توانید برای استخراج بیت کوین از آن‌ ها استفاده نمایید. بحث در مورد آن ‌ها فراتر از موضوع از این مطلب است، ولی تنها کافی است این مسئله را بدانید که برای ماینینگ بیت کوین در ابتدای کار به بودجه نسبتا زیادی نیاز دارید.

کلاهبرداری در این حوزه زیاد است : بدون شک دنیای ارزهای رمزنگاری با کلاهبرداری عجین می باشد. افرادی که تصمیم می ‌گیرند از شرکت ‌های استخراج ابری Mining Cloud استفاده نمایند نیز بیشتر در معرض خطر هستند. این را باید در نظر داشته باشید که شرکت ‌های جعلی و سازمان دهندگان بی پروایی که برای بیت کوین‌ های شما نقشه‌ های شومی می ‌کشند، بسیار زیادند. در واقع همه آن‌ ها قصد دارند هزینه اشتراک و سکه‌ های ماینر شده شما را از دستتان در بیاورند. البته این را هم باید گفت که چنانچه به اندازه کافی در مورد شرکت های استخراج ابری تحقیق کنید، می ‌توانید از بین گزینه‌ های موجود معتبرترین آن‌ها را انتخاب نمایید، ولی این ریسک همیشه وجود دارد که حتی شرکت ‌های به ظاهر معتبر نیز قصد کسب بیت کوین ‌های شما را داشته باشند.

امکان کاهش شدید ارزش پول شما وجود دارد : تجربه نشان داده است که نزول در بازار ارزهای دیجیتالی نیز به شدت شایع و محتمل است. این امر روی حاشیه سود شما از ماینینگ بیت کوین نیز تاثیر می ‌گذارد. با توجه به هزینه ‌های سخت ‌افزاری، برق و سرمایشی که برای استخراج بیت کوین صرف می‌ شود، کاهش قیمت می‌ تواند به معنای این باشد که مبلغی که برای استخراج معدن می پردازید از آنچه به صورت توکنی دریافت می‌ کنید بسیار کم تر است. به هر روی در جامعه ارزهای دیجیتال، هیچ‌ کس هیچ مسئولیتی در قبال کاهش یا افزایش قیمت خود ارزها، یا سخت ‌افزارهای استخراج کننده ندارد، لذا خودتان را برای قرارگیری در چنین وضعیتی نیز آماده نمایید.

مضرات دستگاه بیت کوین برای انسان : از جمله ضررهای استخراج بیت کوین می‌ توان به موضوع مضرات دستگاه بیت کوین برای انسان اشاره داشت. البته در این مورد که آیا دستگاه ماینر اشعه دارد، باید گفت که خود این اشعه برای انسان چندان مضر نیست. در حقیقت آنچه باعث نگرانی دنیا از مضرات دستگاه بیت کوین برای انسان شده است، این است که این دستگاه‌ ها گرما و آلودگی‌ های زیست ‌محیطی بسیاری تولید می‌ کنند. شایان ذکر است که دو محقق به نام‌ های مکس کروز و تابت تلایمت با محاسبات خود اثبات کردند که برای استخراج مقدار کمی از بیت ‌کوین به ارزش یک دلار که بسیار ناچیز است، چیزی در حدود ۱۷ مگاژول انرژی لازم است. تازه در این ارزیابی انرژی مصرفی ناشی از وسایل خنک ‌کننده محاسبه نشده است.

احتمال سوختن لپ تاپ یا گوشی شما وجود دارد : همان طور که پیش تر هم گفتیم، بسیار از افرادی که برای استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه اقدام می کنند، می ‌دانند که یکی مشکلات استخراج بیت کوین با گوشی یا یکی از چند مشکل از مشکلات استخراج بیت کوین با لپ تاپ این است که به شدت احتمال سوختن این دو وسیله وجود دارد. حجم محاسبات برای استخراج بیت کوین بسیار بالا است، ضمنا این محاسبات خیلی آسان نیستند، لذا برای انجام دادن این کار باید مجهز به سخت ‌افزار پر قدرت بود، وگرنه هر لحظه احتمال سوختن لپ تاپ یا گوشی وجود دارد. البته این را هم باید در خاطر داشت که به علت کمبود قدرت لپ تاپ یا گوشی در یافتن یک بلوک بیت کوین برای استخراج، شانس کسب بیت کوین از این روش به ‌شدت کم است.

خلاصه مطلب و کلام پایانی

به صورت خلاصه اگر بخواهیم بگوییم که آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی یا لپ ‌تاپ امکان ‌پذیر است یا خیر؛ باید گفت بله، این کار از نظر تئوری شدنی است. از چند سال پیش، نرم ‌افزارهای بسیاری برای استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر های شخصی تولید شده که این امکان را در اختیار ماینرهای قرار می دهد که تا با استفاده از لپ‌ تاپ ‌های خود، بیت کوین استخراج نمایند.

با این وجود می بایست این حقیقت تلخ را بدانید که استفاده از لپ‌ تاپ و کامپیوترهای معمولی برای استخراج بیت کوین، به احتمال ۹۹ درصد سودآور و به صرفه نخواهد بود. ۱ درصد باقیمانده به خاطر این است که شاید با کارت گرافیک لپ‌ تاپ یا کامپیوترهای خانگی بتوانید در بلندمدت مقدار کمی بیت کوین کسب کنید که با قیمت فعلی به صرفه نباشد، ولی در آینده ارزش بیت کوین ‌های شما به شدت افزایش پیدا کند.

گسترش شبکه بیت کوین، رشد شدید ماینرها، افزایش قیمت بیت کوین و متغیرهای زیادی دست به دست هم داده ‌اند تا استخراج بیت کوین در حال حاضر تنها با تجهیزات و دستگاه ‌های مخصوصی با عنوان ای‌ سیک به صرفه باشد. استخراج بیت کوین با لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی، تنها برای سرگرمی امکان‌ پذیر است و چیزی جز فشار به لپ تاپ و قبض برق بالا عاید شما نخواهد شد، لذا چنانچه قصد استخراج به صرفه بیت کوین را دارید، پیشنهاد می ‌کنیم لپ تاپ یا کامپیوتر معمولی را به صورت کل کنار بگذارید و به فکر تهیه دستگاه مخصوص استخراج بیت کوین باشید.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

پراپ تریدینگ

کمان