شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
کد خبر : 77109

مصدومان چهارشنبه سوری به 2562 نفر رسید

مصدومان چهارشنبه سوری به 2562 نفر رسید
چهارشنبه سوری امسال هم مانند سال‌های دیگر با حوادث همراه شده است، بر این اساس مصدومان چهارشنبه سوری به 2562 نفر رسید.

به گزارش شهر بورس، آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری اعلام شد.

مصدومان چهارشنبه سوری  به ۲۵۶۲ نفر رسید

رئیس سازمان اورژانس گفت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب، ۲۵۶۲ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.از این تعداد ۳۶۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و حال ۱۱ نفر از بیماران وخیم است که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

در حوادث چهارشنبه سوری ۷۸۹ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و ۵۹۴ نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند.

استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشترین تعداد مصدومان را داشته‌اند.

آخرین آمار خسارات جانی چهارشنبه سوری در تهران تا ظهر امروز؛ 12 کشته و 361 مصدوم

رئیس اورژانس تهران آخرین شمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان تهران را 12 فوتی و 373 مصدوم اعلام کرد.

یحیی صالح طبری گفت: آمار تجمیعی حوادث چهارشنبه‌سوری در استان تهران که اورژانس در آن ماموریت داشته است، از ابتدای اسفندماه تا کنون منجر به مصدومیت ۹۷ تن شده است.

وی ادامه داد:‌ همچنین متاسفانه هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و از ابتدای اسفند تا ساعت 17 امروز، 135 نفر در استان تهران در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

طبری ادامه داد: از این تعداد 27نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و 72 نفر از مصدومین دچار سوختگی و 361 نفر درچار قطع عضو شده‌اند و چشم 69 نفر آسیب دیده است.

وی افزود: 450 نفر با ایجاد مزاحمت تلفنی در روند کاری اورژانس تهران اختلال ایجاد کرده‌اند.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه بیشترین دلایل حوادث مربوط به انفجار موادمحترقه بوده است، گفت: آسیب به چشم‌ها و دست‌ها نیز جزو بیشترین آسیب‌هایی است که در ایام چهارشنبه‌سوری به افراد وارد می‌شود.

به گفته صالح طبری، تکنسین‌های اورژانس تهران در این شب از آماده‌باش کامل برخوردار است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شود.

رئیس آتش‌نشانی تهران لحظاتی پیش اعلام کرد: تا این لحظه بالای ۲۰۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ داشتیم که ۲۰۰ تماس آن مربوط به بعد از ساعت ۱۷ بوده است.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم اکلیل سرنج در مترو/ ۵ تن بازداشت شدند

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد: افرادی مقدار زیادی مواد محترقه را از یکی از شهرهای شرقی کشور به تهران وارد کردند.

وی افزود: این افراد قصد داشتند این مواد را از طریق ایستگاه‌های مترو به خریداران تحویل دهند و ماموران هر پنج متهم را در ایستگاه مترو مولوی در تهران بازداشت کردند.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی از این افراد مقدار ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه از نوع اکلیل سرنج کشف شد.


آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری امروز 23 اسفند 1401


16 فوتی و  1860 مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین گزارش‌های مصدومیت و فوت ناشی از حوادث مربوط به چهارشنبه سوری، گفت: از ابتدای اسفند تا امروز 16 نفر در حوادث مربوط با چهارشنبه سوری در کشور جان باخته‌اند.

جعفر میعادفر درباره آخرین گزارش‌های حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال، گفت: از یکم تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، کل مصدومین و فوتی‌های مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری 714 نفر بوده است که 287 نفر از مصدومین بستری شده و هشت نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه 368 نفر از مصدومان درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، افزود: همچنین 35 نفر از مصدومان در محل حادثه از سوی نیروهای اورژانس درمان شده‌اند.

به گفته میعادفر ، متاسفانه طی این مدت مجموعا 17 نفر به دلیل حوادث مربوط به چهارشنبه سوری جان باخته‌اند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: همچنین طی این مدت 104 مورد قطع عضو، 425 مورد آسیب به چشم، 333 مورد سوختگی و یک مورد آسیب به آمبولانس اورژانس گزارش شده است. در عین حال بیشترین مصدومان به تفکیک استانی به ترتیب در استان‌های تهران با ۹۱ مورد مصدوم، آذربایجان شرقی با ۴۲ مورد و آذربایجان غربی با ۲۱ مورد مصدوم بوده‌اند.

اطلاعیه مهم پلیس در آستانه چهارشنبه سوری

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در خصوص شب چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود.

متن اطلاعیه پلیس برای چهارشنبه سوری در پی می آید:

«شادی و نشاط، نعمتی هایی هستند که پروردگار عالم در وجود انسان ها نهاده تا در کنار دیگر احساسات، بتوانند تعادل درونی، روحی و روانی خود را حفظ و در مسیر تعالی گام بردارند و به واسطه غالب شدن یک حس به سمت نابودی و فنا نروند. اما بروز و ظهور این احساسات در یک جامعه متمدن همواره باید در چارچوب های اجتماعی تعیین شده باشد تا باعث آزار سایرین نشود و آرامش افراد را بر هم نزند چراکه همه افراد حق زندگی در بستر امنیت و آرامش را دارند.

انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی به دنبال فرصت هایی برای گردهم آمدن هستند تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند و گذران لحظات حیات را برای خود و هم نوعانشان کامرواتر سازند، پرداختن به آیین ها و سنت ها یکی از این فرصت هاست و شب چهارشنبه آخر سال نیز یکی از این سنت ها برای استقبال از سال نو می باشد.

اما متأسفانه طی سال های اخیراجرای این سنت و آیین ایرانی دچار تغییرات زیانباری شده و در این شب، شاهد حوادث تکان دهنده و آسیب های اجتماعی ناشی از آنها بوده ایم که حاکی از آن است این احساس شادی و هیجان در افراد مدیریت نشده و تبعات منفی بسیاری را برجای گذاشته است.

پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت اقشار مختلف جامعه بر رعایت حقوق شهروندی به ویژه در شب چهارشنبه آخر سال، بر موارد ذیل تأکید داشته و از مردم عزیز درخواست دارد تا با توجه به این نکات، یاریگر پلیس بوده تا دست در دست یکدیگر نگذاریم در آستانه سال نو لحظاتی تلخ و سرنوشتی غمبار برای هموطنان عزیز رقم بخورد.

-به والدین عزیز توصیه می شود در این روزهای پایانی سال به ویژه شب چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را تنها رها نکرده و مراقبشان باشند و خطرات ترقه و آتش بازی را برای آنها بازگو و عاقبت چنین رفتاری را گوشزد کنند.

-مردم عزیز به ویژه نوجوانان و جوانان با غیرت، رعایت حال آن دسته از افرادی که بیشتر در معرض خطر و آسیب هستند از جمله کودکان، زنان باردار و کهنسالان را در نظر داشته باشند.

– پلیس در این روزها تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا از ورود و عرضه مواد محترقه غیرمجاز و آتش زا جلوگیری و با توزیع کنندگان آن برخورد قانونی نماید و در عین حال با حضور در معابر و تسهیل رفت و آمدها با برهم زنندگان نظم و امنیت نیز همچون گذشته برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.

-آن عده از افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه نمایند، تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می گردد.

-هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

در انتها یادآور می شود، تلاش پلیس زمانی حداکثر ثمربخشی را خواهد داشت که مردم خود را در تأمین آرامش جامعه سهیم دانسته و قانون را همواره نصب العین قرار دهند.

به امید روزهایی سرشار از شادمانی و نشاط و به دور از حادثه برای ملت عزیز ایران اسلامی. ان شاءالله.»

آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری تهران

رئیس مرکز اورژانس تهران از مصدومیت ۱۰ نفر و فوت ۴ تن بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری امسال خبر داد.

یحیی صالح‌طبری درباره آمار مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری امسال اظهار کرد: حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال در تهران تاکنون 10 مصدوم و 4 نفر فوتی برجای گذاشته است.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اقداماتی برای کاهش مخاطرات حوادث چهارشنبه‌سوری افزود: از پرتاب ظروف کپسولی و حشره‌کش‌ها به درون آتش خودداری کنید زیرا این وسایل خاصیت انفجاری دارند؛ مواد منفجره را به سمت محل عبور افراد پرتاب نکنید؛ مواد محترقه را در ظروف پلاستیکی شیشه‌ای و فلزی قرار ندهید؛ مواد محترقه غیراستاندارد از قبیل اکلیل سرنج و کلرات اصلی‌ترین گزینه در انفجارها و آسیب‌دیدگی‌های شدید در بین جوانان هستند.

وی ادامه داد: از انجام هرگونه اقدام به آتش‌بازی در اماکن سربسته و مکان‌های دارای وزش شدید باد خودداری کنید و از پوشیدن لباس‌های بلند، گشاد و از جنس پلاستیکی در هنگام پریدن از روی آتش نیز خودداری کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان