شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 48411

تمایل سرمایه‌گذاران به گروه‌های غیر دلاری

محمدرضا اعلمی: تا پایان 1400 انتظار رشد بورس وجود ندارد

محمدرضا اعلمی: تا پایان 1400 انتظار رشد بورس وجود ندارد
محمدرضا اعلمی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که تا پایان سال 1400، نمی‌توان از شاخص کل انتظار رشد داشت و سال آینده می‌تواند سال خوبی برای بورس باشد.

محمدرضا اعلمی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: حمایت صورت گرفته از شاخص کل بر روی عدد یک میلیون و 200 هزار واحدی سبب رشد چند روزه آن در طی دو هفته گذشته شد.

وی افزود: با این حال، اما ریسک‌های سیستماتیک موجود در بازار اجازه رشد بیشتر به شاخص کل را نداد و سقف کانال نزولی 6 ماهه گذشته شاخص کل هنوز شکسته نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل افزایش عرضه‌ها در بازار، خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال، وجود فشار عرضه به سبب تسویه اعتباری کارگزاری‌ها و انتظارات ذهنی سهامداران نسبت به اصلاح نرخ دلار، همچنان شاهد یک بازار ضعیف خواهیم بود.


بیشتر بخوانید :  بورس در انتهای مسیر نزولی قرار دارد


محمدرضا اعلمی در مورد ریسک‌های پیش روی بازار سرمایه، گفت: با بررسی سیاست‌های اقتصاد کلان و رویکرد دولت نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی، انتظار رشد شاخص را حداقل تا پایان سال 1400 نخواهیم داشت. در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، ثبات در نرخ دلار، کاهش نرخ بهره بین بانکی، آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده و تسهیل در منابع ارزی دولت به گونه‌ای که رویکرد تأمین مالی دولت تغییر یابد، می‌توان سال آینده را سال خوبی برای بازار سرمایه در نظر گرفت.

محمدرضا اعلمی - بازدهی بازار سرمایه تا پایان سال چقدر است؟

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اصلاح قیمت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و گاز صنایع فولادی و سیمانی در لایحه بودجه 1401 شاهد رشد این گروه‌ها باشیم که این موضوع تحت تأثیر سایه سنگین انتظارات آتی از نرخ دلار در ذهن سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان عنوان کرد: با شفاف شدن اخبار مذاکرات برجامی و ثبات نرخ ارز شاهد رشد گروه‌های فوق‌الذکر خواهیم بود. در حال حاضر تمایل سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت گروه‌های غیر دلاری بازار سرمایه خواهد بود.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی به اینستاگرام شهر بورس مراجعه کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − دو =

پراپ تریدینگ

کمان