شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر : 50356

مبلغ شهریه در گران ترین مدرسه دنیا چقدر است؟

مبلغ شهریه در گران ترین مدرسه دنیا چقدر است؟
لِ روزی (Le Rosey) گران‌ترین مدرسه در کل دنیا به حساب می آید؛ آیا می‌دانید شهریه این مدرسه چقدر است؟

به گزارش شهر بورس، مدرسه ای که توسط پاول کارن ساخته شده است به نام  لِ روزی (Le Rosey) گران‌ترین مدرسه در کل دنیا به حساب می آید. حال مبلغ شهریه در گران ترین مدرسه دنیا چقدر است؟

شهریه سالانه آن برای هر دانش‌ آموز؛ حدوداً 130 هزار دلار می‌ باشد. این مدرسه در سوئیس است و در کل دنیا گران‌ترین مدرسه محسوب می شود‌.

در واقع این کشور اروپایی هر سال مدارس این چنینی می‌ سازد و تقریبا 10 مدرسه در آن وجود دارد که شهریه شان در سال بیش از 75 هزار دلار است که بین تمام آنها، این مدرسه گران ترینِ است.


بیشتر بخوانید:خودرو باز هم گران شد


در واقع مردم منطقه این مکان را مدرسه پادشاهان می‌دانند، زیرا افراد مهمی در آن جا تحصیل کرده‌ اند که یکی از آنها شاه ایران؛ آقاخان و پرنسس ماری شانتال از یونان بوده است. البته افراد معروف و ثروتمند دیگری هم در آنجا تحصیل کرده‌ اند و به خاطر همین شهریه آن بسیار بالا است و هر کسی توانِ پرداخت آن را ندارد.

این مدرسه در سال 1880 توسط فردی به نام پاول کارن ساخته شد که 2 مجتمع فرهنگی داخل آن قرار گرفته است و زمین تنیس و استخر آب در آن جا هستند؛ حتی یک سالن کنسرت بزرگ هم دارد.

امکانات این مدرسه بسیار زیاد است‌ و بیش از 150 معلم و 420 دانش‌آموز در آن جا حضور دارند. در هر کلاس به طور میانگین کم‌تر از 10 دانش آموز است تا معلم بتواند به اندازه کافی به تک تک دانش آموزان توجه و رسیدگی کند و قطعاً جای تعجب نیست که فقط ثروتمندترین خانواده ها می توانند فرزند شان را در این مدرسه ثبت نام کنند و هرگز جایی برای افراد معمولی نیست.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان