شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 8852

نماینده مجلس در گفت‌وگو با شهر بورس:

ماشین سازی تبریز باید در بازار سرمایه عرضه شود

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، احمد علی‌رضا بیگی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره بحث واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به سازمان تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت نمی‌تواند به بهانه ادای دیون چنین واگذاری‌هایی انجام دهد. وی افزود: علاوه بر آن شستا یک مجموعه واسطه است که

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، احمد علی‌رضا بیگی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره بحث واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به سازمان تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت نمی‌تواند به بهانه ادای دیون چنین واگذاری‌هایی انجام دهد.

وی افزود: علاوه بر آن شستا یک مجموعه واسطه است که اساساً دارایی‌اش در بازار سرمایه عرضه‌شده و برنده اصلی هم در این میان این مجموعه بوده و حالا می‌خواهد با واگذاری ماشین‌سازی به سود برسد. تفاوت چندانی بین شستا و صندوق فولاد وجود ندارد و هر دو زیرمجموعه یک وزارت هستند.

لزوم واگذاری ماشین سازی به مردم از طریق بورس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صندوق فولاد به‌عنوان یک کاتالیزور باعث شد تا ماشین سازی به «مش قربانعلی» واگذار شود و شستا هم‌چنین اقدامی انجام خواهد داد و ماشین سازی تبریز را به مش قربانعلی‌ها واگذار خواهد کرد تا از این موضوع منتفع شود پس چه‌بهتر که این شرکت که متعلق به مردم است به خود مردم واگذار شود.

بیگی تصریح کرد: باید با واگذاری ماشین سازی تبریز در بورس خود مردم تصمیم‌گیرنده اصلی آن باشند و برای آن مدیرعامل و هیئت‌مدیره تعیین کرده و از منافع آن نیز منتفع شوند و اداره شرکت به‌طور کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

وی درباره نامه نمایندگان تبریز در مجلس به دولت مبنی بر لزوم واگذاری کل سهام کارخانه ماشین سازی تبریز به شستا گفت: من مخالف این اقدام هستم و معتقدم که نمایندگان آذربایجان باید بگویند که در دوره‌ای که برای ماشین‌سازی گذشت چه نسخه‌ای برای ماشین سازی تجویز شد که به نفع آن باشد که حالا می‌خواهند با این اقدام دوباره همان نسخه برای ماشین سازی تجویز شود.

بیشتر بخوانید:
نامه نمایندگان تبریز به دولت برای توقف خصوصی‌سازی ماشین‌سازی

دخالت دولتی ها در بورس عامل سلب اعتماد عمومی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بورس باید آزادانه به مسیر خود ادامه دهد، اظهار داشت: دولت، مجلس و تمامی ارکان نباید در بورس دخالتی داشته باشند تا بازار سرمایه بتواند امانت‌دار مردم بوده و پاسخگوی اعتماد آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد این هستیم که مسئول دفتر رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان و… در مورد بورس اظهارنظر می‌کنند و این به نفع بازار سرمایه نیست، باید اجازه دهیم بورس به ایفای نقش خود پرداخته و نقش اساسی خود را ایفا کند.

بیشتر بخوانید:
سهام شرکت‌ها در بورس روند صعودی پیدا می‌کند، مردم نگران نباشند

بیگی با اشاره به ریزش‌های اخیر بورس و سلب اعتماد عمومی مردم خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که اگر افزایش قیمتی در بورس ایجاد می‌شود به چه دلیل بوده و چرا قیمت مجموعه‌ای بدون اینکه اتفاق مثبت قابل‌توجهی صورت گیرد، افزایش قابل‌توجهی داشته است و بورس باید در این زمینه پاسخگو باشد چراکه چنین اتفاقاتی باعث می‌شود که اعتماد مردم از بین برود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره راهکار بازگشت شرایط بورس به وضعیت عادی گفت: همان‌طور که در مجلس نیز تصویب شد باید عرضه سهام در بورس افزایش یابد و علاوه بر آن مکانیسم بیمه‌ای هم در بورس ایفا شود تا خیال سهامداران راحت شود.

کنترل حساب های بانکی افراد خاص برای احقاق حق مردم

وی ادامه داد: کارگزاری‌های بورس درآمدهای سرسام‌آوری به جیب می‌زنند و باید مشخص شود که این درآمدها چه میزان بوده و آیا مالیات آن پرداخت‌شده یا خیر. علاوه بر آن باید مبالغی از این درآمدها تا سقف مشخصی به کارگزاری‌ها تخصیص داده شود و مابقی آن برای بیمه سهام اختصاص یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کنترل حساب‌های بانکی دخیل در اتفاقات اخیر بورس، گفت: آمار و ارقام مشخص است و تمامی پول‌هایی که وارد بورس شده و از آن خارج‌شده قابل‌پیگیری است. آنچه مشخص است 100 هزار میلیارد تومان پول در طول سال جدید واردشده است و مسیر خروجی این پول که اکثراً به سمت شرکت‌های دولتی و خصولتی بوده است باید بررسی شود تا احقاق حق مردم صورت گیرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان