شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 60374

لزوم سرمایه گذاری صندوق توسعه در شرکت‌های بورسی

لزوم سرمایه گذاری صندوق توسعه در شرکت‌های بورسی

با سرمایه گزاری صندوق توسعه در شرکت های بورسی منایع صندوق به بخش تولید اختصاص می یابد.

به گزارش شهر بورس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با سرمایه گذاری صندوق توسعه در شرکت های بورسی داخل کشور سود این سرمایه به بخش اختصاص می یابد.

بر اساس گزارش صدای بورس, جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره لزوم سرمایه گذاری صندوق توسعه در شرکت‌های بورسی اظهار کرد: صندوق توسعه ملی به جای سرمایه گذاری در خارج از کشور، در بازار داخلی سرمایه گذاری کند البته منوط به اینکه محاسبات و تحلیل‌های اقتصادی هم صورت گیرد.


بیشر بخوانید: تحلیل تکنیکال شتران و شبریز | سهامداران گروه پالایشی بخوانند


وی ادامه داد: یکی از اشکالات در صندوق توسعه ملی این است که تسهیلات ارائه می‌شود، اما آورده‌ای برای صندوق ندارد. بدین شکل که فرد به اتکای صندوق توسعه ملی، منابع می‌گیرد و بعد انتظار دارد که کسری اش را هم سیستم بانکی تامین کند، با این روش خیلی از افراد با گرفتن وام و پس ندادن، از صندوق توسعه ملی سوءاستفاده کرده اند.

به گزارش بورس نیوز,قادری در پایان گفت: با صدور کد معاملاتی برای این صندوق از این پس صندوق توسعه می‌تواند با هدف تامین مالی شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کند. با این کار منابع صندوق در اختیار بخش تولید قرار گرفته و خیلی از طرح‌های نیمه تمام، تکمیل شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − شش =

پراپ تریدینگ

کمان