شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
کد خبر : 73983

قیمت خانه باز هم گران شد

قیمت خانه باز هم گران شد
بررسی‌ها در بازار مسکن نشان می‌دهد ترمز قیمت‌ها در این بازار کشیده نشده و قیمت خانه باز هم گران شد.

به گزارش شهر بورس، بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت مسکن، قیمت خانه باز هم گران شد تا اقشار کم درآمد امیدشان به خرید خانه را از دست بدهند.

روز گذشته گزارش مرکز آمار ایران از تحولات مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۴۰۱ متشر شد. این گزارش هر ماه متوسط قیمت مسکن در هر متر مربع و تعداد معاملات را مشخص می‌کند.

بر اساس گزارش آذرماه مرکز آمار، متوسط قیمت به حدود ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و تعداد معاملات نیز تا ۹ هزار ۵۰۸ عدد رشد کرده بود.با وجود رشد معاملات در تمام مناطق شهر تهران کارشناسان این مساله را ناشی از افزایش تقاضای سوداگرانه در بازار دانسته‌اند. آن‌ها معتقدند با وجود نابسامانی و نوسانات در بازار‌های موازی حالا سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه نسبتا بزرگتر خود را در بازار امن‌تری مانند مسکن درگیر کنند.

قیمت خانه باز هم گران شد

این ماه نیز متوسط قیمت مسکن به طور کلی مسیری افزایشی را در پیش گرفته و با ۸/۹ درصد افزایش به ۵۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسیده است. از سوی دیگر معاملات نیز صعودی بوده و حالا با ۲۷/۷ درصد رشد عدد ۱۲ هزار ۱۳۹ را تجربه کرده است.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت مسکن در سال 1402


بیشترین رشد قیمت متعلق به منطقه ۱۱ با حدود ۱۹ درصد رشد است. این منطقه در آذرماه ۳۴ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان قیمت داشته و حالا قیمت ۴۰ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را ثبت کرده است.منطقه ۳ و ۲۲ نیز با افزایشی ۳/۵ درصدی کمترین تحرک افزایشی را بین باقی مناطق داشته‌اند. منطقه ۱۸ نیز تنها منطقه‌ای است که تحرک قیمتی منفی را تجربه کرده است.

این منطقه از قیمت ۲۸ میلیون و ۶۳۹ هزار تومان در ماه گذشته به ۲۷ میلیون و ۸۴۴ میلیون تومان در دی‌ماه رسیده است.

منبع: منیبان

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

پراپ تریدینگ

کمان