شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 57479

قیمت جهانی طلا امروز ۱۲ شهریور

قیمت جهانی طلا امروز ۱۲ شهریور
امروز (شنبه) قیمت هر اونس طلا با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۷۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش شهر بورس، در بازار امروز، قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بود. قیمت جهانی طلا به عوامل متعددی بستگی دارد و قیمت جهانی طلا با قیمت جهانی نفت رابطه ای عکس دارد.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، تنها سه هفته تا تصمیم آینده فدرال‌رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مانده‌است. به‌نظر می‌رسد این طولانی‌ترین سه هفته برای سرمایه‌گذاران طلا باشد که اخیراً هیچ خبر خوشی در مورد این فلز گران‌بها نشنیده‌اند.

اما خبر اطلاعات اقتصادی آمریکا درمورد بازار کار در این کشور باعث افزایش نسبی قیمت طلا در روز جمعه شد. وزارت کار آمریکا اعلام کرده علی‌رغم این‌که تعداد مشاغل ایجاد شده در ماه اوت بالاتر از پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بوده، اما نرخ بیکاری هم در این ماه فراتر از حد انتظار بوده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.86 درصد افزایش به 1712 دلار 19 سنت رسید.


بیشتر بخوانید: واکنش قیمتی بازار خودرو با تصویب آیین نامه واردات


کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا از احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره فدرال‌رزرو در اجلاس 21 سپتامبر جهت مهار تورم خبر داده است. طبق گزارش این کمیته، تورم در آمریکا در ماه ژوئن به 9.1 درصد رسیده بود و در ژوئیه تا 8.5 درصد پایین آمد، اما همچنان در بالاترین سطح طی چهل‌ساله گذشته قرار دارد.

هدف تورم فدرال‌رزرو آمریکا تنها 2 درصد در سال است، بنابراین این بانک تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهد. افزایش نرخ بهره کاملاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد. برخی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا طلا را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم خریداری می‌کنند.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بازار کار آمریکا در ماه اوت باعث شد طلا نفس راحتی بکشد و از مرز 1700 دلار بالاتر بیاید. اما تصمیم فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بازهم بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 1.22 درصد افزایش به 17 دلار و 88 سنت رسید و پلاتین با 1 درصد افزایش 839 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + سه =

پراپ تریدینگ

کمان