شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 57936

قبض برق رایگان برای 5 میلیون مشترک خانگی

قبض برق رایگان برای 5 میلیون مشترک خانگی
وزیر نیرو از صدور 5 میلیون قبض برق مشترکین خانگی به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش شهربورس، وزیر نیرو با اشاره به همکاری خوب مردم در جهت مصرف بهینه برق در فصل تابستان اعلام کرد : پاداش این مصرف کنندگان در مبلغ قبوض برق در نظر گرفته شد.

بر اساس گزارش تسنیم، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از پایه‌های مدیریت مصرف امسال، مشارکت مردم است، اظهار کرد: برای مشارکت عموم مردم لازم بود مردم را با موارد مدیریت مصرف آشنا کرده و اقشار جامعه را به مشارکت در این باره دعوت کنیم.

به گفته وزیر نیرو، واسطه اصلی فرهنگ‌سازی و رساندن پیام به مخاطب، رسانه‌ها بودند که به عنوان یکی از مهم‌ترین رکن مجموعه مدیریت مصرف، نقش خود را به نحو احسن اجرا کردند.

وی با اشاره به نتیجه اجرای طرح مدیریت مصرف گفت: از ابتدای فصل گرم حدود 40 میلیون قبض صادر شده که 16 میلیون و 700 هزار مشترک به عبارتی دیگر بیش از 40 درصد مشترکان مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند. این موضوع نشان دهنده مشارکت عمومی مردم و موفقیت طرح‌های مدیریت مصرف است.

محرابیان یادآور شد: بر اساس قولی که به مردم دادیم، قرار شد در کنار این طرح برای مشترکان کم‌مصرف پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شود که از این بابت حدودا 850 میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان صنعت برق داده شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم از هزار میلیارد هم تا آخر فصل تابستان عبور کند.


بیشتر بخوانید: درآمدهای میلیونی گیمرها


وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از 16 میلیون و 700 هزار قبضی که شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند، حدود 5 میلیون قبض، رایگان یا بستانکار شد که نشان می‌دهد پاداش صرفه‌جویی این مشترکان بیش از هزینه قبض آ‌ن‌ها بوده است.

وی با اشاره به برنامه مدیریت مصرف در ادارات تصریح کرد: در بخش اداری مصوبه هیئت دولت مبنی بر کاهش 30 درصدی مصرف نسبت به سال گذشته را داشتیم که با همکاری همه دستگاه‌های دولتی توانستیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد ساعت اداری یک ساعت زودتر شروع شود تا در ساعات گرم روز ادارات دولتی تعطیل شوند، کاهش دمای حرارت دستگاه‌های سرمایشی و استفاده از مولدهای خودگردان از دیگر راهکارهای کاهش مصرف ادارات در طرح مدیریت مصرف بود.

محرابیان با بیان اینکه در بخش‌ کشاورزی نیز برنامه‌های مجزایی در پیش گرفته شد، افزود: مثلا در بخش کشاورزی قرار شد چاه‌های کشاورزی از بازه زمانی ساعت 11 تا 18، به مدت 5 ساعت خاموش شوند و در ازای این تعامل، قبض برق چاه‌های کشاورزی رایگان شود.

وی برنامه مدیریت بار مصرف صنایع را برنامه‌ای منعطف و متنوع دانست و خاطرنشان کرد: از 630 هزار صنعت فعال در کشور، متعهد شدیم که برق 580 هزار صنعت را که عمدتا صنایع خرد یا حیاتی مثل داروسازی بودند، بدون محدودیت تأمین کنیم. همچنین برق 49 هزار و 558 مشترک صنعتی دیگر نیز که در سال گذشته به صورت روزانه و از ساعت 11 صبح تا 20 قطع می‌شد، امسال تنها به مدت 12 ساعت در هفته طی یک روز، آن هم تنها از ساعت 11 تا 23 به صورت گردشی محدود می‌شد.

وزیر نیرو در پایان یادآور شد: همچنین با 442 صنایع بزرگ که مشمول طرح محدودیت شدند، اینگونه به تفاهم رسیدیم که اولا در طول سال میزان برق مورد نیازشان را برای تولید استاندارد تأمین کنیم، ثانیا ایامی را که مشمول محدودیت مصرف می‌شوند به دوران تعمیر و نوسازی و تعطیلات سالانه اختصاص دهند و ثالثا تا آنجا که برایشان مقدور است کسری برق روزانه را در ایام محدودیت با برق نامحدود شبانه جبران کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =

پراپ تریدینگ

کمان