شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 45533
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سود دلالان خودرو از درآمد شرکت ها بیشتر است بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

سود دلالان خودرو از درآمد شرکت ها بیشتر است

سود دلالان خودرو از درآمد شرکت ها بیشتر است

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه از تصمیمات اتخاذ شده اقتصادی انتقاد کرد و گفت: بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی به تصمیمات آینده دولت باعث عدم رشد قیمتی سهام شده است.

مهدی سوری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: کلیت شرکت ها از لحاظ تولید و فروش، وضعیت خوبی دارند، اما برآورد وضعیت خوب با فرض ثبات شرایط فعلی است. اینکه وضعیت فعلی شرکت ها منجر به رشد قیمتی آنها نمی‌شود، به خاطر بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی به تصمیمات آینده دولت است.

وی افزود: دولت هیچ خط‌مشی مشخصی ندارد که یک فعال اقتصادی از تصمیمات، اقدامات و قوانین آینده با خبر باشد. سهامداران هر لحظه منتظر یک تصمیم خلق‌الساعه از سوی مسئولان هستند تا بازارها دچار ریسک شوند. به همین خاطر پیش‌بینی سودآوری خوب، اعتمادی چندانی به سهامداران نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:
قیمت گذاری دستوری و ارز 4200 تومانی فسادزا است/ بورس ارزنده ترین بازار مالی کشور

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشخص نیست که وضعیت محدودیت یا قطعی گاز شرکت‌های فولادی، سیمانی و به احتمال زیاد پتروشیمی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و تا چه اندازه بر روی تولید شرکت ها اثر خواهد گذاشت. این بی‌اعتمادی خود را در قالب یک روند نزولی و فشار فروش در بازار نشان می‌دهد.

سوری راجع به وضعیت شرکت‌های خودرویی و احتمال بازگشایی نمادهای خودرو و خساپا، گفت: با توجه به شرایط موجود، تصمیم‌گیری پیرامون خودروسازها بیشتر از هر صنعت دیگری دولتی است و شرکت ها با وجود انحصار تولید نتوانسته‌اند به رشد و سودآوری مناسبی برسند. سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خودرویی، مخصوصاً در سهام دو خودروساز بزرگ کشور معمولاً یا با جو روانی بازار بوده و یا به امیدواری نسبت به رسیدن این شرکت ها به سودآوری.

وی ادامه داد: قیمت بسیاری از محصولات خودروسازان داخلی در بازار، دو برابر قیمت کارخانه بوده و سود دلالی از درآمد فروش شرکت بیشتر است. این سود اگر به تولیدکننده منتقل شود، شرایط خوبی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فروش اوراق مانع ورود نقدینگی به بورس می شود/ فروش سهام دولت بدون رونق بورس ممکن نیست

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «کسی به دید سهامداری به نمادهای خودرو و خساپا نگاه نمی‌کند»، یادآور شد: در شرایط فعلی، نوسانات قیمتی سهام شرکت‌های خودروسازی صرفاً تابع اخبار و رویدادهاست. افرادی هم که سهام این شرکت ها را خریداری می‌کنند، بیشتر به دنبال فروش آن در قیمت‌های بالاتر هستند و کسی به دید سهامداری به آنها نگاه نمی‌کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان