شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
کد خبر : 57574

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

فرهنگ حسینی: شاخص هم وزن در نیمه دوم سال عملکرد بهتری خواهد داشت

فرهنگ حسینی: شاخص هم وزن در نیمه دوم سال عملکرد بهتری خواهد داشت
فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر پیش‌بینی کرد که در نیمه دوم سال جاری، شاخص هم وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشته باشد.

سید فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در گفت‌وگو با شهر بورس گفت: بازار سرمایه در حالی به پیشواز نیمه دوم سال می‌رود که در مسائل داخلی با موضوع قیمت گذاری دستوری در کنار افزایش نرخ بهره و در مسائل بین‌المللی با موضوع نتیجه مذاکرات برجام و رکود اقتصادی در جهان روبه‌روست.
وی افزود: افزایش نرخ بهره عملا در حال تبدیل کردن بازار پول به بازاری جذاب در مقایسه با بازار سرمایه است؛ در صورتی که نرخ بهره چند درصد دیگر رشد کند، عملا جذابیت بازار پول افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
فرهنگ حسینی بیان کرد: قیمت‌گذاری‌های دستوری سبب شده تا برخی از صنایع مانند شوینده و لاستیک زیان ده شوند و با گسترش قیمت گذاری دستوری، صنایع دیگری نیز دچار این مشکل خواهند شد. همچنین در سمت بین‌المللی، نتایج مذاکرات برجام می‌تواند بر گروه‌های بازار اثرگذار باشد.
به گفته این فعال بازار سرمایه؛ انتظارات فعالان از احیای برجام، رونق در گروه خودرویی، بانکی و حمل و نقلی است. در سمت مقابل بازارهای جهانی در چین، اروپا و ایالات متحده درگیر رکورد هستند.
مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر با اشاره به شرایط اقتصاد جهانی، خاطرنشان کرد: چین علاوه بر بحران مسکن، همچنان قرنطینه‌های سختی را در پیش گرفته و رشد اقتصادی این کشور به سطح صفر رسیده است. در اروپا، کاهش دسترسی به انرژی گاز و افزایش برق، عملا به کاهش تولیدات صنعتی و کوچک شدن اقتصاد این کشورهای منجر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:بانک مرکزی ۱۰ مأموریت جدید از رییسی گرفت


فرهنگ حسینی ادامه داد: در ایالات متحده هم افزایش نرخ بهره، سبب رکود بخش واقعی اقتصاد می‌شود. قیمت‌‎های جهانی روند نزولی در پیش گرفته است و این موضوع اثر منفی بر صنایع کامودیتی محور بازار سرمایه دارد و وزنی تا حدود دو سوم از بازار دارند.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بورس در نیمه دوم سال درگیر یک ریسک سیستماتیک مهم تحت عنوان بودجه است. روند سال‌های اخیر نشان داده است که لایحه بودجه می‎تواند اثرات قابل توجهی بر سودآوری شرکت‌‎های بورسی داشته باشد، لذا به نظر احتیاط با نگاهی به اخبار بودجه، از میانه‎های پاییز در بازار حاکم خواهد شد.
فرهنگ حسینی بیان داشت: در غیاب سوددهی مناسب شرکت‌های بزرگ کامودیتی، انتظار برای تمرکز سرمایه گذاران و جذابیت صنایع کوچک و حتی معدود شرکت‌هایی از آن گروه‌هاست و انتظار می‌رود تا شاخص هم وزن عملکرد بهتری از شاخص کل در نیمه دوم سال داشته باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان