شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 48624

برجام و نوسانات ارز؛ بورس را اذیت کردند

فردین آقابزرگی: قدرت خریداران در بازار مشهود است

فردین آقابزرگی: قدرت خریداران در بازار مشهود است
فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه به افزایش قدرت خریداران در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: قدرت خریداران در بازار افزایش یافته است.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز و تصمیمات برجامی که به همدیگر مرتبط هم هستند، در یک ماه گذشته بورس را اذیت کردند.

وی افزود: پس از ریزش شدید بازار طی چند ماه گذشته، در حدود یک و نیم ماه اخیر با وجودِ تداوم خروج پول، به وضوح قدرت خرید در بازار به چشم می‌خورد. در این مقطع، بازار به معنای واقعی به نقطه‌ای رسیده که فاصله ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی به کم‌ترین حد ممکن تنزل یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اتفاقات موجود در بازار به هیچ عنوان معنای رشد شارپی پس از گذر از این دوره تعادل نیست. این اتفاق، منطقی و قابل تصور نبوده و اجازه داده نخواهد شد که نوسانات شدید در بازار سرمایه تکرار شوند.


بیشتر بخوانید: 5 دلیل افت بورس


فردین آقابزرگی با ابراز امیدواری نسبت به آینده بازار سرمایه، یادآور شد: در صورتی که شاهد خرابکاری‌های داخلی نباشیم، کسری بودجه دولت و پیش بینی ثبات در نرخ دلار در حوالی کانال 25 هزار تومان باعث شده که بازار در همین مدار، پایه خوبی برای ثبات در آینده ایجاد کند.

وی ادامه داد: این ثبات، به معنای عبور از یک خط بحران و بلافاصله آغاز صعود شارپی نیست. بازار سرمایه جبران بازدهی خود نسبت به سایر بازارها را پیش رو خواهد داشت.

فردین آقابزرگی - پیشنهاد اصلاح قانون بازار سرمایه و بودجه 1401

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بورس در اسفندماه و سال آینده چه خواهد شد؟»، گفت: در اسفندماه اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و چه بسا عرضه‌ها هم افزایش یابند، اما فضای بازار سرمایه با منطق و عقلانیت در سال جدید به مدار متعادل‌تری خواهد رسید.

فردین آقابزرگی عنوان کرد: گروهی که در حال کنترل شاخص کل هستند، به شدت از شکل گیری یک تقاضای قابل توجه در بازار که به افزایش قیمت منتهی شود نگرانند.


بیشتر بخوانید: دو سناریوی اقتصادی برای سال 1401


وی درمورد خروج پول حقیقی از بازار، تصریح کرد: در نمادهایی مانند فولاد و فملی، اگر هدف شاخص سازی باشد قطعاً آنها را در محدوده های مثبت نگه می دارند اما با رساندن آنها به محدوده های صفر تابلو، سرمایه گذارانی که یا بدون اطلاع و تجربه وارد بازار شده و انتظار رشد شارپی دارند به سمت خروج از بازار هدایت می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در این مقطع، چنان سرخوردگی برای این افراد ایجاد می شود که حتی با ضررهای سنگین از بازار خارج می شوند. این افراد همان گونه که بی دلیل به بورس دعوت شدند، با یک بی مهری ذاتی و درونی از بازار خارج می شوند. قسمت بزرگی از خروج پول حقیقی که در بازار اتفاق می افتد، مربوط به این افراد است.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی به اینستاگرام شهر بورس مراجعه کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان