شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 57038

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

رسیدن شاخص به سطح 1/6 میلیونی به شرط احیای برجام

رسیدن شاخص به سطح 1/6 میلیونی به شرط احیای برجام
فاطمه صادقی کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که اخبار منفی از برجام منتشر نشود، بازار توانایی رشد و رسیدن شاخص به سطح یک میلیون و 600 هزار واحدی را طی هفته‌های آتی خواهد داشت.

فاطمه صادقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در پی انتشار اخبار مثبت برجامی شاهد تحرکات مثبت در بیشتر نمادهای بازار سرمایه هستیم؛ به طوری که در معاملات اولین روز هفته، کمتر از 5 درصد نمادهای بازار درگیر صف فروش بودند.
وی افزود: گرچه در دقایق پایانی شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم، اما در مجموع رشد حدود 8 هزار واحدی شاخص کل و همچنین رشد بیش از دو هزار واحدی شاخص هم وزن نشان از روند مثبت در کلیت بازار دارد؛ چراکه هر دو شاخص رشد حدود نیم درصدی داشته‌اند.
فاطمه صادقی بیان کرد: در صورتی که اخبار منفی از برجام منتشر نشود، روند معاملات متعادل و مثبت خواهد بود. همچنین در صورتی که اخبار مثبت از برجام منتشر شود، انتظار داریم گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل و مخصوصاً حمل و نقل آبی بیشترین تاثیر مثبت را بپذیرند و با افزایش تقاضا همراه باشند.


بیشتر بخوانید: عرضه ملک جدیدی از املاک شهرداری در بورس کالا


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: از طرفی شرکت‌های سرمایه گذاری که در پرتفوی خود وزن بالاتری از این گروه‌‎ها دارند نیز می‌‎توانند مورد استقبال بازار قرار بگیرند. همچنین در سایر گروه‌ها نیز، فراکاب‌ها در نماد کالا با توجه به عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا و همچنین اخبار منتشر شده در خصوص فروش خودروهای وارداتی از طریق بورس کالا می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد.
به گفته وی؛ اوره سازان نیز با توجه به آغاز فصل کشت، فروش خوبی در این ماه‌ها خواهند داشت و می‌توانند عملکرد مناسبی را به ثبت برسانند.
فاطمه صادقی عنوان کرد: در صورتی که اخبار منفی از برجام منتشر نشود، بازار توانایی رشد و رسیدن شاخص به سطح یک میلیون و 600 هزار واحدی را طی هفته‌های آتی خواهد داشت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان