شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
کد خبر : 56470

علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟
امروز قیمت سکه و طلا ریزش قابل توجهی را داشته است. اما علت این ریزش قیمت ها چیست؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، امروز قیمت‌ها در بازارهای مالی ریزشی بود. دلار پس از مدت‌ها به کانال ۲۸ هزار تومانی سقوط کرد. طلا نیز در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، روند کاهشی داشت. سکه امامی به کانال ۱۳ میلیون تومانی رفت و به مرز کانال پایین‌تر هم رسید. سکه بهار آزادی نیز در محدوده ۱۲ میلیون تومانی روند نزولی را تجربه کرد. اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

علاوه بر ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، این روزها نرخ طلای جهانی نیز نزولی است. از سوی دیگر، اخبار ضد و نقیضی از مذاکرات احیای برجام منتشر می‌شود. این اخبار، امیدها را به نتیجه مذاکرات در میان معامله‌گران ارز و طلا، زنده نگه داشته. این موارد ریزش قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه رقم زده است. کارشناسان معتقدند اکنون برجام تعیین‌کننده اصلی شرایط بازار دلار، طلا و سکه است. البته روش معمول بانک مرکزی در این موارد اینگونه است که با ارزپاشی بازار را کنترل می‌کند. به نظر می‌رسد که در صورت ادامه امیدها به احیای برجام و همچنین اقدامات کنترلی بانک مرکزی، قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه می‌تواند کاهشی باشد.


بیشتر بخوانید : قیمت لیر امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱


در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را بعد از ظهر امروز کاهشی اعلام کرد. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۰۴ تومان داد و ستد می‌شد.

قیمت سکه طرح جدید نیز روند کاهشی داشت و به قیمت ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین روند قیمت سکه طرح قدیم نزولی بود و به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

ریزش قیمت طلا و سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۲ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۶۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۱۳۲ هزار تومان و نسبت به روز گذشته حدود ۶۹۳ هزار تومان کمتر است.


بیشتر بخوانید : مزایای خرید خودرو از بورس کالا


به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم سه هزار تومان از بعد از ظهر امروز و ۷۴۲ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۴۷ دلار اعلام شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان