شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر : 57715

عرضه خودروهای وارداتی برقی مناطق آزاد در بورس کالا

عرضه خودروهای وارداتی برقی مناطق آزاد در بورس کالا
واردات خودرو در مناطق ارزی به شرط هیبریدی بودن مانعی ندارد.

به گزارش شهر بورس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو در مناطق آزاد افزود: واردات خودرو در این مناطق آزاد است فقط باید خودرو هیبریدی یا همان برقی باشد.

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودرو به مناطق آزاد گفت: در منطقه آزاد تنها قید این است که خودرو کاملا برقی یا هیبریدی باشد و قید دیگری وجود ندارد. به گفته وی، وقتی درباره آیین‌نامه واردات صحبت می‌کنیم کل کشور را در بر می‌گیرد. تاکنون هم مناطق آزاد واردات خودرو نداشته که قانون آن بخواهد تغییر کند.

به گفته وزیر صمت، سایر بندهای آیین‌نامه در مناطق آزاد هم صادق است. برای مثال برای فروش هم همان سازوکار عرضه در بورس کالا انجام خواهد شد. فاطمی امین در پاسخ به اینکه آیا امکان بازنگری آیین‌نامه واردات برای مناطق آزاد وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است مناطق آزاد پیشنهادی ارائه کنند و در وزارت صمت بررسی شود، اما این آیین‌نامه مصوب شده است.

اما دبیر شورای عالی مناطق آزاد طی نامه‌ای به وزیر صمت خواستار واردات ۸۲۲۰ دستگاه انواع خودرو برای دو جزیره کیش و قشم شد. در بخشی از نامه سعید محمد خطاب به فاطمی امین، وزیر صمت، آمده است: «سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم به طور مبرم نیازمند بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سازمانی خود در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر است. از این رو خواهشمند است دستور فرمایید در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به صدور مجوزهای لازم جهت واردات خودرو به جزایر کیش و قشم موافقت کرده و مساعدت حداکثری را در این راستا مبذول فرمایید.»


بیشتر بخوانید:حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران از اول مهر واریز می گردد


محمد در نامه مذکور درخواست واردات ۸۲۲۰ دستگاه انواع خودرو از جمله خودروهای حمل‌ونقل عمومی، ون تشریفاتی، سواری تشریفاتی، مینی‌بوس،‌ اتوبوس و سواری سازمانی را از وزیر صمت داشته است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی چند روز قبل نیز خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شده و گفته بود: جای سرزمین اصلی و مناطق آزاد عوض شده و این اشتباهات در قانون‌گذاری برای مناطق آزاد، سم مهلک سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی کشور است. محمد با اشاره به مصوبه اخیر واردات خودرو افزود: در این مصوبه، مشوق‌های درنظرگرفته‌شده برای سرزمین اصلی بیش از مناطق آزاد است و مناطق آزاد با محدودیت بیشتری نسبت به سرزمین اصلی مواجه شده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان