شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 79006

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج خبر داد:

۵ صندوق اهرمی، طلا و بخشی به بازار سرمایه معرفی می شوند

۵ صندوق اهرمی، طلا و بخشی به بازار سرمایه معرفی می شوند
نشست خبری مشاور سرمایه‌گذاری ترنج با اصحاب رسانه در محل هتل سیمرغ و با حضور مدیران ارشد شرکت برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج در جمع خبرنگاران بازار سرمایه به گزارش فعالیت شرکت پرداخت و از عرضه اولیه دو استارت آپ از سوی ترنج خبر داد.

رضا درخشان‌فر اظهار داشت: این مجموعه یک گروه مالی با شفافیت بالاست که سابقه 8 سال فعالیت مستمر در بازار سرمایه را دارد که با توجه به اینکه حجم بزرگی از دارایی‌های مردم تحت مدیریت این شرکت است، یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس ایران به شمار می‌رود.

مدیرعامل ترنج افزود: ایجاد فرآیندها و سیستم‌های کنترلی لایه به لایه برای ایجاد شفافیت بیش‌تر با مدل‌های جهانی در شرکت باعث شده تا طی 8 سال فعالیت حرفه‌ای، خدشه‌ای به سرمایه سهامداران و سرمایه‌گذاران وارد نشود.

وی از معرفی 4 تا 5 صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی، طلا و بخشی در سال جدید توسط این شرکت خبر داد و افزود: شرکت ترنج بنا دارد در سال جاری صندوق‌‌های اهرمی، طلا و بخشی را به فعالان بازار معرفی ‌کند.

وی با بیان اینکه ترنج دارای 100 سبد اختصاصی سرمایه‌گذاری بوده و مدیریت عملیات بازارگردانی سهام 23  شرکت را برعهده دارد، افزود: این شرکت برای جامعه‌ای از استارت آپ‌ها و شرکت‌های حوزه فناوری در قالب سرمایه‌گذاری ونچر کپیتال، سرمایه جذب کرده و همچنین فعالیت گسترده‌ای در زمینه مشاوره مدیریت مالی به شرکت‌ها شامل پذیرش در بازار سرمایه، ادغام و تملیک، خرید و فروش سهام بلوکی و … انجام می‌دهد.

درخشان‌فر به صندوق‌های شرکت اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر هشت صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریت این شرکت شامل صندوق سهامی سرو، صندوق با درآمد ثابت افران، صندوق بازارگردانی تاک، جسورانه سرو، مختلط زیتون، سهامی انار، با درآمد ثابت ترنج و فرا صندوق تمشک بالغ بر 90 هزار سهامدار خرد را در مجموعه خود دارند.

در ادامه این نشست، معاون سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، اظهار کرد: رشد حباب‌گونه بازارهای موازی، فرصت مناسبی برای بازار سرمایه در سال جدید ایجاد کرده و نقدینگی در کشور، راهی جز بورس پیدا نمی‌کند.

علی هاشمی افزود: به نظر می‌رسد رشد بورس در سال 1402 مانند سال 99 کمی شارپی خواهد بود اما نباید اجازه بدهیم تجربه تلخ آن سال دوباره برای سرمایه‌گذاران و سهامداران خُرد تکرار شود.

عرضه اولیه دو استارت آپ از سوی ترنج

وی اظهار کرد: تمامی نهادهای مالی، سرمایه‌گذاری و ارکان بازار سرمایه وظیفه دارند تا روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را برای مردم تشریح کنند. متاسفانه در سال 99 تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای جدید، کم بود اما اکنون در بازار سرمایه شاهد صندوق‌ها و ابزارهای سرمایه‌گذاری متنوعی و متعددی هستیم که این امر می‌تواند به رشد دارایی‌های سهامداران کمک قابل توجهی کند.

هاشمی ادامه داد: وجود انواع صندوق‌ها و ابزارهای سرمایه‌گذاری مطابق میزان ریسک‌پذیری و سرمایه سرمایه‌گذاران بورسی، این امکان را برای تمامی سهامداران حقیقی و خُرد به وجود آورده تا روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را برگزینند.

معاون سرمایه‌گذاری ترنج با ارائه گزارشی درباره عملکرد صندوق‌ها گفت: صندوق سرو و افران بزرگترین صندوق سهامی و درآمد ثابت ترنج هستند که صندوق سرو با 1.5 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت متمرکز بر روی سهام بنیادی با سرمایه‌گذاری بلند مدت مشغول به فعالیت است که بازدهی آن در برابر 43 درصدی شاخص، معادل 58 درصد طی سال گذشته بود.

به گفته مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، صندوق با درآمد ثابت افران از زیرمجموعه این نهاد مالی، بزرگ‌ترین صندوق ETF بورسی است که 40 هزار مشتری خُرد و حقیقی دارد. صندوق افران بیش از 11 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد که می‌تواند از فرصت‌های آربیتراژی بازار استفاده کند و با خرید بیش از 1.5 هزار میلیارد سهام در ابزار مشتقه و اختیار فروش فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: صندوق زیتون نیز بزرگترین صندوق مختلط بازار سرمایه بوده که نسبت به صندوق تمشک از ریسک کمتری برخوردار است که باید بین 40 تا 60 درصد در سهام و 40 تا 60 درصد در درآمد ثابت باشد و در مقایسه با بازدهی 43 درصدی شاخص، 55 درصد بازدهی کسب کرده است.

هاشمی ادامه داد: صندوق انار تمرکز بر روی سرمایه‌گذاری در فرصت‌های کوچک دارد و طی سال گذشته بازدهی 65 درصدی را در برابر 45 درصدی شاخص را کسب کرده است. همچنین صندوق تمشک ریسک کمتری از صندوق‌های سهامی دارد و حدود80  درصد آن شامل سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی، 5 درصد در صندوق‌های زعفران و15  درصد در صندوق‌های طلا انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: صندوق با درآمد ثابت ترنج ابزاری برای افرادی محسوب می شود که تمایل به دریافت سود ماهانه دارند که مزیت این صندوق نسبت به افران این است که افراد بدون کد بورسی می‌توانند صندوق‌های صدور و ابطالی را خریداری کنند.

هاشمی بیان کرد: در سبدگردانی اختصاصی نیز براساس نیاز مشتری با نقدینگی درشت سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیر بخش جسورانه نیز در ادامه این مراسم درخصوص فعالیت صندوق جسورانه سرو گفت: این صندوق سال 99 با سرمایه 160 میلیارد تومانی و با هدف سرمایه‌گذاری بر روی استارت آپ‌ها تاسیس شد. اواخر سال 99 اولین سرمایه‌گذاری صندوق روی استارت آپ دکتر ساینا به عنوان مشاوره آنلاین پزشکی صورت گرفت.

علی حیدری افزود: سال 1400 دو سرمایه گذاری در مجموعه ولکس به عنوان پلتفرم صرافی رمز ارزها و مجموعه همراه خدمت به عنوان پلتفرم خرید و فروش خودرو صورت گرفت. در سال گذشته نیز سه سرمایه‌گذاری در مجموعه فرادید در حوزه هوش مصنوعی، مجموعه چارگون به عنوان پلتفرم مشاوره نیروی انسانی و پلتفرم میاره در حوزه حمل و نقل بین شهری انجام شد.

وی از برنامه عرضه اولیه «میاره»، دکتر ساینا و ولکس در دو سال آینده خبر داد و گفت: باید سرمایه‌گذار بزرگ‌تری برای این دو شرکت پیدا کرد و با فروش سهام این شرکت‌ها بازدهی معقولی کسب کرد.

 

 

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان